همزمان با همایش تهران هوشمند برگزار می شود؛

نمایشگاه و مسابقه استارت آپ‌های حوزه هوشمند سازی شهری در برج میلاد

عصر نمایشگاه- سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران با هدف حمایت از شکل گیری زیست بوم استارت آپ‌های نوآور در شهر تهران، همزمان با همایش تهران هوشمند، نمایشگاه و مسابقه استارت آپ‌های حوزه هوشمند سازی شهری را در تاریخ ۱۳ و ۱۴ اسفند ماه جاری در برج میلاد تهران برگزار می‌کند.

نمایشگاه و مسابقه استارت آپ‌های حوزه هوشمند سازی شهری در برج میلاد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایلنا، امیر بیات‌ترک، دبیر اجرائی همایش تهران هوشمند گفت: در فضای فوق‌العاده رقابتی اقتصاد امروز، نوآوری بسیار حائز اهمیت شده است. بررسی‌های اخیر شرکت‌های بزرگ نشان می‌دهد که 65 درصد از مدیران ارشد با فشار حاصل از فضای رقابتی حاصل از نوآوری مواجه هستند و در حدود 6/1 تریلیون دلار در مجموع صرف بخش تحقیق و توسعه سازمان‌ها در سطح بین المللی شده است. شهرداری‌ها نیز به عنوان سازمان‌های عمومی، با هدف افزایش رفاه و کیفیت زندگی در سطح شهر با ارائه خدمات نوین، نیازمند نوآوری هستند.

    وی افزود: امروزه شهرها در رقابتی فشرده برای تصاحب جایگاهی جهانی و منطقه‌ای بوده و بکارگیری فناوری‌ اطلاعات و ارتباطات به عنوان موثرترین ابزار توسعه، این رقابت را برای شهرها تشدید کرده است.

    دبیر اجرایی همایش تهران هوشمند ادامه داد: در کشور ما با وجود تمام تلاش‌های صورت گرفته، اقتصاد شهری دانش بنیان هنوز در کلان‌شهرهای کشور نهادینه نشده و به دلیل فقدان توجه لازم به نوآوری، اکثر سازمانها به روزمرگی دچار هستند. انقلاب دیجیتال، روندهای معمول در اقتصاد شهری را مانند سایر حوزه‌ها بر هم زده است و طرح نوینی از اقتصاد شهری را پیش پای مدیران شهری گذاشته، که استفاده از ظرفیت استارت‌آپ‌ها نگاهی هوشمندانه در این حوزه است.

    بیات ترک تاکید کرد: استارت آپ‌ها تیم های کوچکی هستند که معمولا براساس ایده‌های نوآورانه  شکل گرفته ­اند؛ این تیم ها، در تلاش هستند که با ارائه محصول یا خدمتی نوآورانه  به مدل درآمدی پایداری برسند. یکی از مزایای این تیم‌ها ، رشد سریع آن­ها است که سبب توسعه اقتصاد کشور شده و در نتیجه اشتغال­زایی خوبی نیز به همراه آورده‌اند. نمونه موفق شرکت‌هایی که از مرحله استارت‌آپی به کسب و کار موفق رسیده‌اند گویای این مطلب است.

    دبیر اجرایی همایش تهران هوشمند با اشاره به تغییر مدیریت شهری و این که یکی از اولویت های اصلی در شهرداری تهران حمایت از فعالیت‌های ارزش‌ساز و اشتغال‌آفرین در شهر قرار داده شده است ، گفت: این مهم با بازدید‌ها و توصیه‌های آقای دکتر نجفی شهردار محترم تهران و اقدامات سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری در رابطه با تعامل و شکل‌دهی استارت آپ‌های حوزه مدیریت شهری شتاب گرفته است و بر همین اساس همزمان با برگزاری همایش تهران هوشمند نمایشگاهی از استارت‌آپ‌های منتخب حوزه هوشمندسازی شهری در محل برج میلاد تهران با حمایت سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران و همکاری شتاب‌دهنده‌های کسب و کارهای نوپا برگزار می‌شود.

    وی تاکید کرد: در این نمایشگاه، در بخش مذاکرات تجاری با هماهنگی صورت گرفته، جلسات مذاکره و عقد تفاهم همکاری بین استارت‌آپ‌های حوزه هوشمندسازی شهری و مدیران ارشد بخش‌های مختلف شهرداری تهران و سازمان‌های مربوطه برگزار خواهد شد و در طی دو روز برگزاری این برنامه، رقابت بین استارت‌آپ‌های این حوزه را هم خواهیم داشت که پس از داوری به استارت‌آپ‌های منتخب، جوایز نفیسی اهدا خواهد شد .

    علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این رویداد می‌توانند به سایت همایش و نمایشگاه تهران هوشمند به آدرس smart.tehran.ir مراجعه کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت