⁣ثبت رویداد های نمایشگاهی امکان جدید اکسبیز

عصر نمایشگاه- بنیان گذار سایت اکسبیز گفت: سامانه ثبت رویداد های نمایشگاهی اخیرا به اکسبیز اضافه شده است و تاکنون این امکان در ایران وجود نداشته است.

⁣ثبت رویداد های نمایشگاهی امکان جدید اکسبیز
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»، حمید شهابیان بنیان گذار سایت اکسبیز در گفتگو با عصر نمایشگاه در خصوص تاریخچه ایجاد وبسایت اکسبیز گفت: شاکله اکسبیز بر این مبنا به وجود آمد که  46 مرکز فعال نمایشگاهی و حداقل 120 مجری برگزار کننده رویداد وجود دارد و نیاز به یک سیستمی که این جزیره های جدا از هم  را به هم متصل کند احساس می شد. اگر رویدادهای نمایشگاهی را یک دایره مرجع  در نظر بگیرید، سایت های نمایشگاهی، مجریان نمایشگاهی، مشارکت کنندگان، غرفه سازان، ارائه دهندگان خدمات نمایشگاهی و همچنین قسمتی از مشارکت کنندگان متخصص نمایشگاهی و مشاوران نمایشگاهی را در این دایره خواهیم داشت که میتوانم بگویم تا قبل از اکسبیز جزیره های پراکنده ای بودند.از سوی دیگر پیدا کردن رویدادهای مرتبط با عناوین مورد نظر مشارکت کنندگان و بازدیدکنندگان معمولا فعالیتی زمان بر بود که زمان زیادی از فعالیت مدیران متخصص را برای پیدا کردن و ردیف کردن زمانی رویدادها هدر می داد.

    وی ادامه داد: ما اکسبیز را با دو هدف ایجاد کردیم ، اول اینکه  بتوانیم ابتدا رزومه های  تمامی فعالان نمایشگاهی به عنوان اشخاص حقیقی در بخش رزومه در کنار هم داشته باشیم. به عنوان مشابه خارجی، پلت فرم لینکدین را داریم که متخصصین در هر زمینه ای یک پروفایل برای خود میتوانند داشته باشند. ما تلاش کردیم یک مدل بومی برای این پلت فرم در صنعت نمایشگاهی داشته باشیم.  تا قبل از اکسبیز ما چنین پلت فرمی را برای شناسایی فعالین صنعت نمایشگاهی نداشتیم.همچنین  اکسبیز بخش "دایرکتوری اطلاعات و خدمات نمایشگاهی" را برای شرکت های فعال صنعت نمایشگاهی و در واقع  برای افراد با ماهیت حقوقی ایجاد کرد.
    شهابیان افزود: همچنین سامانه ثبت رویداد های نمایشگاهی توسط مجریان محترم و مکانهای معظم نمایشگاهی اخیرا در اکسبیز فعال شده است که تاکنون در ایران وجود نداشت. ما مجریان بسیار خوبی داریم که در سایت 10TIMES  یا UFI  ثبت رویداد می کنند ولی مجریانی نیز داریم که در این مرحله مبتدی هستند یا به دلایلی تاکنون رویدادهای خود را فقط به صورت منطقه ای بازاریابی می کردند .اکسبیز در واقع مکانی برای تمرین ثبت رویداد ها در سایت ها و مراجع بین المللی را ایجاد کرد تا بعد از ترجمه به زبان های سایت های مرجع خارجی و بازه ی هدف رویداد قرار گیرند.
    شهابیان در خصوص امکان ثبت رویداد ها ادامه داد: از ابتدای ایجاد اکسبیز و قرار دادن ماژول تقویم های نمایشگاهی، اکسبیزتوانایی ثبت رویداد نمایشگاهی توسط کاربران را داشت ولی یک مشکلی داشت و آن فقدان وجود قواعد و قوانینی برای ثبت یک رویداد بود که بتوانیم این قواعد را برای رویدادهای دیگر نیز بسط دهیم.
    قواعدی مانند نیاز به پوستر، زمان بندی دقیق در سیستم اجرایی ،وبسایت نمایشگاهی ، تعریف دسته (گروه مشارکت کننده در) رویداد نمایشگاهی و موارد دیگر که اگر کسی هم اکنون بخواهد رویداد خود را در اکسبیز ثبت کند قدم به قدم پیش خواهد رفت و احساس نیاز به تکمیل پیش نیاز های یک رویداد را درک و این مراحل را تمرین خواهد کرد و همچنین مجری رویداد توانایی درج فراخوان ها یا اطلاعیه مرتبط با رویداد را در صفحه هر رویداد به منظور ارتباط بهتر و لحظه ای با مشارکت کنندگان و بازدیدکنندگان نمایشگاه خواهد داشت.

    وی در پایان بر اهمیت داشتن یک رزومه از فعالین صنعت نمایشگاهی تاکید کرد وگفت:  به طور مثال فردی سالها در این صنعت زحمت کشیده و مثلا دو سال دیگر بازنشسته خواهد شد این بخش اکسبیز این امکان را ایجاد میکند که اطلاعاتی از این فرد باتجربه و ارزشمند در صنعت نمایشگاهی در جایی ثبت و نگهداری شود تا جوانان ها و مدیران آینده بتوانند از اطلاعات تهیه شده در این بخش استفاده نمایند و در دراز مدت بتوانیم تاریخچه مدونی برای صنعت نمایشگاهی میهن عزیزمان در دست داشته باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت