سفیر چین در ایران:

ایران سهم خود را در بازار چین افزایش دهد

عصر نمایشگاه- سفیر چین در ایران با اشاره به برگزاری نمایشگاه واردات در نوامبر سال ۲۰۱۸ در شانگهای چین، گفت: ایران می‌تواند از این فرصت برای افزایش سهم خود در بازار چین استفاده کند.

ایران سهم خود را در بازار چین افزایش دهد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از فارس، پانگ سن امروز در سومین همایش فرصت‌های بازرگانی و سرمایه‌گذاری ایران و چین گفت: توسعه روابط چین و ایران در سال 2017 روند خوبی داشته و به مقطع جدیدی وارد شده است.

    سفیر چین در ایران با اشاره به برگزاری این همایش گفت: سیاست‌ها و برنامه‌های دولت چین برای رویارویی با تحولات اقتصادی جهان، طرح یک جاده و یک کمربند، کارکرد بانک سرمایه‌گذاری زیربنایی اسیا، برنامه‌های اشتغال صنعتی چین از جمله موضوعاتی است که در این همایش به آن پرداخته خواهد شد.

    سن اظهار داشت: مطرح شدن این موضوعات برای تقویت روابط فعالان ایران و چین مفید است و چین تمایل دارد برنامه‌ خود را با برنامه‌های ایران هماهنگ سازد.

    وی با اشاره به اینکه همکاری‌ اقتصادی ایران و چین در زمینه‌ انرژی، سرمایه‌گذاری‌ تجاری بوده است، گفت: در سال 2017 حجم تجارت دو کشور به 37 میلیارد و 107 میلیون دلار رسید که 19 درصد افزایش داشته است.

    سفیر چین در ایران بیان داشت: همچنین پروژه زیربنایی همچون برقی کردن راه‌آهن تهران و مشهد نیز در حال پیشرفت است.

    سن با بیان اینکه چین در پروژه‌های نفت و گاز ایران مشارکت دارد گفت: این مشارکت‌ها به ویژه در زمانی که فضای بین‌المللی برای ایران چندان مطلوب نبود صورت گرفت به طوری که چین در آن زمان در کنار ایران ایستاد و از ایران حمایت کرد.

    وی با اشاره به اینکه نمایشگاه واردات چین در سال 2018 برگزار می‌شود گفت: از مقامات اقتصادی ایران دعوت می‌شود، تا با استفاده از این نمایشگاه سهم خود از بازار چین را افزایش دهند.

    سفیر چین در ایران به اشاره به سخنان وزیر امرو خارجه کشورش گفت: در یک کنفرانس بین‌المللی وزیر امور خارجه چین گفته است که مصرف داخلی چین برای رشد اقتصادی چین 65 درصد سقف دارد.

    وی افزود: در سال 2018 حجم مصرف داخلی چین در مقایسه با حجم مصرف داخلی آمریکا بیشتر و فراتر می‌شود و بعد از سال 2018 چین به بزرگترین بازار جهانی تبدیل می‌شود.

    به گزارش فارس، سومین همایش فرصت‌های بازرگانی و سرمایه‌گذاری ایران و چین روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه دهم و یازدهم بهمن ماه در اتاق بازرگانی ایران برگزار می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت