نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین:

شانگهای چین اسفند ماه میزبان کالاهای ایرانی است

عصر نمایشگاه- حریری گفت: نمایشگاه کالای ایرانی در اسفند سال جاری در منطقه آزاد شانگهای چین برگزار می‌شود.

شانگهای چین اسفند ماه میزبان کالاهای ایرانی است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان, مجیدرضا حریری نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین با اشاره به سرمایه‌گذاری چین در ایران، اظهار کرد: استفاده از سرمایه چینی‌ها به صورت فایناس و تأمین مالی پروژه‌ها که قرارداد آن به ارزش 20 میلیارد دلار بسته شد و طرف چینی منتظر دریافت طرح ها برای سرمایه گذاری است.

    به گفته وی، سرمایه‌گذاری مستقیم در ایران حدود 2 میلیارد دلار است که رقم بسیار کمی است، با وجود این شرایط کشور چین نسبت به سایر سرمایه‌گذارها مقام اول را دارد و به دلیل عدم جذابیت کسب و کار در داخل کشور سرمایه‌گذاری خارجی کمی صورت می‌گیرد.

    حریری با اشاره به آثار و نقش اتاق بازرگانی در تسهیل شرایط سرمایه گذاری، اظهار کرد: هدف از برگزاری همایش‌ها تبین فرصت‌ها و معرفی صنایع سنگین و معدنی برای سرمایه‌گذاری متقابل میان ایران و چین است، اتاق بازرگانی به عنوان نمایندگان بخش خصوصی شرایط را برای تسهیل سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند.

    وی با بیان اینکه چین بزرگترین شریک تجاری ایران است، تصریح کرد: چین با خرید 22 درصد صادرات غیر نفتیِ نفت ایران بزرگترین میزبان کالاهای ایرانی است.

    نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین، گفت: حجم مبادلات تجاری قبل از تشکیل اتاق بازرگانی ایران و چین 2 میلیارد دلار بود که پس از تأسیس و در سال‌هایی که قیمت نفت بالا بود این رقم به 52 میلیارد دلار رسید و در حال حاضر میزان تجارت با چین در حدود 38 میلیارد دلار است.

    وی افزود: در سفری که رئیس جمهور چین به ایران داشت قردادی میان ایران و چین بسته شد، مقرر شد طی 10 سال رقم تجارت به 600 میلیارد دلار برسد.

    حریری با اشاره به استقبال سرمایه‌گذاری چین در ایران، اظهار کرد: دولت ایران و چین به روابط تجاری مشترک تمایل دارند و با توجه به شرایط اقتصادی کشورمان باید زمینه سرمایه‌گذاری خارجی را در کشور فراهم کنیم.

    وی با بیان اینکه صادرات به چین در گذشته محال به نظر می‌رسید، بیان کرد: سال 86 اولین جلسه با موضوع چالش صادرات به کشور چین در اتاق بازرگانی تهران برگزار شد که بسیاری از فعالان در آن زمان صادرات به کشور چین را غیرممکن می‌دانستند، اما چین امروز اولین شریک تجاری کشور ایران است.

    حریری در پایان گفت: ماه آینده ( اسفند ) پاویون ملی ایران در منطقه آزاد شانگهای چین ایجاد می‌شود که در آنجا فضایی حدود 2 هزار متر در زمینه معرفی و فروش محصولات سلولزی معدن پتروشیمی فرش فراهم خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت