آغاز نخستین نمایشگاه بین المللی صنعت ترکمنستان با حضور ۳۲ شرکت ایرانی

عصر نمایشگاه- نخستین نمایشگاه بین المللی صنعت، نوآوری و هایتک ترکمنستان با حضور ۳۲ شرکت ایرانی و ۵۳ شرکت خارجی از ۱۸ کشور دیگر از فردا (چهارشنبه) به مدت سه روز در عشق آباد برگزار می شود.

آغاز نخستین نمایشگاه بین المللی صنعت ترکمنستان با حضور ۳۲ شرکت ایرانی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا، در نخستین نمایشگاه بین المللی صنعت، نوآوری و هایتک ترکمنستان نمایندگان 53شرکت از فرانسه، آمریکا، انگلیس، ایتالیا، روسیه، بلژیک، آلمان، چین، کره جنوبی، ترکیه، امارات، جمهوری آذربایجان، تایوان، مالزی، پاکستان، افغانستان، قزاقستان در کنار همتایان خود از جمهوری اسلامی ایران و قزاقستان حضور دارند.
    در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای این شرکت ها در زمینه صنایع رنگ، روغن های پایه، تولید ابزار و ماشین آلات، کود و اوره، صنایع برودتی، صنایع دستکش های صنعتی، شیمیایی، کاشی و سرامیک و سرویس های بهداشتی، مصالح ساختمانی، ذوب آهن، صنایع فولاد، لوله سازی، مبلمان، صنایع پلاستیک بسته بندی و چاپ، صنایع کاغذ و پالپ، صنایع ماشین های معدنی، فرآوری و استخراج معادن، صنایع حمل و نقل جاده ای، دریایی، کشتیرانی، ریلی و هوایی، خودروسازی و قطعات، لاستیک سازی، نفت و گاز و رایانه به نمایش در می آید.
    همچنین در کنار این گردهمایی صنعتی، نمایشگاه تولیدات حلال برگزار می شود و از این رو، نمایندگان صنایع نگهداری غذاهای سرد و غذای دریایی، صنایع غذایی دام و طیور، نوشیدنی و غذا در مرکز نمایشگاه های بین المللی عشق آباد محصولات خود را عرضه می کنند.
    وزیر راه و شهرسازی که رییس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکمنستان است، پانزدهم آبان ماه ارزش روابط اقتصادی و تجاری 2کشور در سال 2016 میلادی را یک میلیارد و 700 میلیون دلار اعلام و تصریح کرد: این حجم روابط در شان 2 کشور دوست، همسایه و خویشاوند نیست.
    در همین پیوند، آنگونه که برگزارکننده نمایشگاه بین المللی صنعت، نواوری و هایتک ترکمنستان، به خبرنگار اعزامی ایرنا خبر داد، قرار است امسال رییس و اعضای هیات مدیره اتاق بازرگانی ترکمنستان با حضور در نمایشگاه، نشست های دوجانبه تجاری (بی. تو بی) را با شرکت کنندگان داشته باشند.
    «حسن مرتجی» اضافه کرد: اکنون ترکمنستان 32 میلیارد دلار طرح ساختمانی در دست اجرا دارد و پروژه «بندر جدید» با هدف تبدیل شدن به مرکز تدارکات آسیای مرکزی در این کشور در حال پیاده سازی است.
    وی یادآوری کرد: ترکمنستان یکی از بازارهای دست نخورده با میلیاردها دلار پروژه های ساختمانی و زیر بنایی است که یک فرصت برای بازرگانان ایرانی محسوب می شود و پیش بینی شده است تا سال 2030 بازسازی می شود.
    این فعال نمایشگاهی از بازرگانان ایرانی خواست با «عزم صادراتی»، در نخستین دوره نمایشگاه صنعت، نواوری و هایتک ترکمنستان حاضر شوند و اوقات خود را به رایزنی و ارائه توانمندی های خود به شرکت ها و مسوولان مختلف کشورهای دیگر اختصاص دهند.
    در 6 ماه نخست امسال ایران 215 میلیون دلار صادرات به ترکمنستان داشت و در ردیف 10 کشور برتر صادراتی به این کشور قرار گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت