نمایشگاه بین المللی صنعت ترکمنستان با حضور ۳۷ درصدی ایرانی ها در ایستگاه آخر

عصر نمایشگاه- نخستین نمایشگاه بین المللی صنعت نوآوری و هایتک ترکمنستان امروز (جمعه )به کار خود پایان داد و شرکت‌های ایرانی با حضور ۳۷ درصدی بیشترین غرفه ها را برای عرضه آخرین دستاوردهای خود به بازار این کشور و همچنین همکاری با ۸۵ شرکت خارجی دیگر در اختیار داشتند.

نمایشگاه بین المللی صنعت ترکمنستان با حضور ۳۷ درصدی ایرانی ها در ایستگاه آخر
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، علاوه بر جمهوری اسلامی در سه روز گذشته، نمایندگانی از فرانسه، آمریکا، انگلیس، ایتالیا، روسیه، بلژیک، آلمان، چین، کره جنوبی، ترکیه، امارات، جمهوری آذربایجان، تایوان، مالزی، پاکستان، افغانستان٬ قزاقستان و ترکمنستان ‌به عرضه کالا و خدمات خود پرداختند.
    همچنین در این مدت چهار هزار مترمربع از مساحت محل دائمی نمایشگاه های بین المللی عشق آباد در اختیار شرکت کنندگان در ترکمنستان قرار گرفت.
    حوزه فعالیت این شرکت ها در زمینه صنایع رنگ، روغن های پایه، تولید ابزار و ماشین آلات، کود و اوره، صنایع برودتی، صنایع دستکش های صنعتی، شیمیایی، کاشی و سرامیک و سرویس های بهداشتی، مصالح ساختمانی، ذوب آهن، صنایع فولاد، لوله سازی، مبلمان، صنایع پلاستیک بسته بندی و چاپ، صنایع کاغذ و پالپ، صنایع ماشین های معدنی، فرآوری و استخراج معادن، صنایع حمل و نقل جاده ای، دریایی، کشتیرانی، ریلی و هوایی، خودروسازی و قطعات، لاستیک سازی، نفت و گاز و رایانه بود.
    همچنین در کنار این گردهمایی صنعتی، نمایشگاه تولیدات حلال برگزار شد و از این رو، نمایندگان صنایع نگهداری غذاهای سرد و دریایی، صنایع غذایی دام و طیور، شیرینی و شکلات، لبنیات، نوشیدنی و غیره محصولات خود را عرضه می کردند.
    در یکی از بخش های نمایشگاه مدل های مختلف محصولات چهار شرکت خودروسازی از آلمان انگلیس، کره جنوبی و ازبکستان در معرض دید علاقه مندان قرار داشت.
    در یکی از غرفه ها نیز ماکت های بزرگی از انواع هواپیماها و بالگردهای در اختیار شرکت هواپیمایی ترکمنستان و قطعات مربوط به این صنعت به نمایش در آمده بود.
    علاوه براین در غرفه ای دیگر، روند اجرای طرح های مهم ریلی در ترکمنستان به بازدیدکنندگان معرفی شده بود.
    ساخت راه آهن مشهد- سرخس- تجن برای برقراری ارتباط ریلی بین جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان به طول 308 کیلومتر در سال 1375 آغازگر این روند بود.
    سال 1378 راه آهن ترکمن آباد- آتامیرات بین ترکمنستان و افغانستان کلید خورد.
    تصویری از رییس جمهوری اسلامی ایران کنار همتایان خود از قزاقستان و ترکمنستان در آیین آغاز به کار راهگذر شرقی دریای خزر در سال 1393 نیز جلب نظر می کند.
    مسیرهای آتامیرات- امام نظر- آقینه به طول 88 کیلومتر که در ادامه به تاجیکستان و افغانستان می رسد و راه میان‌گذر ریلی- زمینی ترکمن آباد- فاراپ روی رودخانه آمودریا به طول 1750 کیلومتر از دیگر طرح های در حال اجرا در ترکمنستان است.
    وزیر راه و شهرسازی که رییس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکمنستان است، پانزدهم آبان ماه ارزش روابط اقتصادی و تجاری 2کشور در سال 2016 میلادی را یک میلیارد و 700 میلیون دلار اعلام و تصریح کرد: این حجم روابط در شان 2 کشور دوست، همسایه و خویشاوند نیست.
    البته در 6 ماه نخست امسال ایران 215 میلیون دلار صادرات به ترکمنستان داشت و در ردیف 10 کشور برتر صادراتی به این کشور قرار گرفت.
    این میزان در هشت ماهه امسال به 294 میلیون و 239 هزار و 848 دلار رسید.
    در همین مدت به میزان 6 میلیون و 91 هزار و 130 دلار کالا از ترکمنستان وارد کشور ما شد.
    با این همه، این حجم تجاری با وجود تاکید مکرر رهبران 2 کشور بر گسترش همکاری ها و جولان رقیبان اقتصادی از کشورهایی مانند ترکیه با وجود شمار بسیاری از توافقنامه ها و سندهای همکاری تهران و عشق آباد، کمتر از انتظارهاست.
    زمستان 1393 رییسان جمهوری 2 کشور در دیدار با یکدیگر بر هدف‌گذاری 60 میلیارد دلاری حجم تجاری در مدت 10 سال تاکید داشتند؛ به عبارت دیگر، به گفته سفیر جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد باید ارزش مبادلات سالیانه به 6 میلیارد دلار برسد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت