رئیس اتاق اصناف مشهد‌مقدس خبر داد:

برگزاری نمایشگاه بهاره عرضه کالا مشهد

عصر نمایشگاه- رئیس اتاق اصناف مشهد‌مقدس گفت: نمایشگاه بهاره عرضه کالا ۱۱ تا ۱۸ اسفندماه در مشهد برگزار می‌شود.

برگزاری نمایشگاه بهاره عرضه کالا مشهد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از تسنیم، محمود بنانژاد ظهر امروز در نشست‌خبری اتاق اصناف با محوریت نقش اصناف در اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در مشهد اظهار داشت: با توجه به مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور، مقرر شد تا پایان فروردین سال 97 افزایش قیمت هر نوع نرخ کالا و خدمات ممنوع است.

    وی افزود: حتی به واحد‌های صنفی که اختیار تعیین نرخ خدمات خود را دارند، اعلام شده است که افزایش قیمت نداشته باشند.

    رئیس اتاق اصناف مشهد مقدس با اشاره به اجحافی که بانک مرکزی در حق اصناف می‌کند، گفت: واریز وجوه کارت‌خوان‌ها (دستگاه پوز) 24 ساعت شده، عمدتاً در اصناف وجوه خرد است و این می‌تواند منجر به یک تهدید برای فضای اقتصادی کشور شود. اینکه مردم به وجوه نقد رو بیاورند تهدید محسوب می‌شود و این موضوع به اتاق اصناف ایران هم اعلام شده و امیدواریم که اصلاح شود.

    وی با اشاره به افرادی که معوقات بانکی دارند و نمی‌توانند دسته چک بگیرند، گفت: در فضای اقتصادی کشور اغلب فعالان اقتصادی یک معوقه بانکی یا بدهکاری وامی دارند و این معوقه بانکی به عنوان بدحسابی نیست و فضای اقتصادی موجود سبب این معوقه شده است.

    رئیس اتاق اصناف مشهد خاطرنشان کرد: امسال هم نمایشگاه بهاره عرضه مستقیم کالا از 11 تا 18 اسفند سال جاری برگزار خواهد شد، در این  نمایشگاه کالای ایرانی عرضه خواهد شد و از ورود کالاهای خارجی که نمونه ایرانی داشته باشند، جلوگیری خواهیم کرد.

    بنانژاد با اشاره به قانون آزمایشی مالیات بر ارزش افزوده که هر چند سال هم تمدید می‌شود، گفت: این قانون مشکلات زیادی را برای بدنه اقتصادی کشور ایجاد کرده و به‌عنوان بخشی از بودجه یک سری ضرایب را سازمان مالیاتی اصلاح کرد و ما درخواست داریم که تخفیفی که برای بعضی از ضرایب لحاظ شده استفاده کنیم.

    وی تصریح کرد: در حدود 800 میلیارد تومان در حوزه صنفی تسهیلات به استان خراسان‌رضوی اختصاص یافته و با توجه به فراخوانی که دادیم طرح‌هایی گرفتیم و بازدیدها انجام شده و نهایتاً به بانک ارسال کردیم.

    رئیس اتاق اصناف مشهد مقدس اضافه کرد: 237 طرح از واحدهای صنفی دریافت کردیم و در حدود 32 میلیارد تومان در قالب 30 طرح به بانک معرفی شده و با توجه به تبصره 18 قانون بودجه کشور، بین 3 تا 5 درصد یارانه سود تسهیلات پرداخت خوهد شد. 22 طرح در مشاغل خانگی از حوزه صنعت و معدن معرفی شدند که باید فرآیند کاری آن‌ها روان‌تر و تسهیل شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت