رئیس اداره نهادهای نوین مالی فرابورس ایران خبر داد:

برگزاری فین‌استارز ۲۰۱۸ همزمان با نمایشگاه فاینکس

عصر نمایشگاه- رئیس اداره نهادهای نوین مالی فرابورس ایران از برگزاری رویداد سالانه فین‌استارز همزمان با نمایشگاه بورس، بانک و بیمه خبر داد و گفت: برای رویداد فین‌استارز ۲۰۱۸ که اوایل سال ۹۷ برگزار می شود تا چند هفته آینده فراخوانی خواهیم داشت که در اصل اعلام عمومی برای ثبت‌نام و شرکت در رویداد است ؛ در این فراخوان چالش‌هایی مطرح می‌شود و تیم‌هایی که در حل آن‌ها موفق شوند، معرفی خواهند شد.

برگزاری فین‌استارز ۲۰۱۸ همزمان با نمایشگاه فاینکس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از سنا، حسین نظام دوست با بیان اینکه رویداد فین‌استارز در اصل جایگاهی برای ارتباط ارکان زیست‌بوم نوآوری و کارآفرینی است، گفت: اعضای این رویداد شامل بخشی از سرمایه‌پذیران مانند استارتاپ‌ها و صاحبان ایده و شرکت‌های نوپا و دانش‌بنیان‌هاست و بخش دیگر نیز سرمایه‌گذاران هستند که شامل وی‌سی‌ها و شتابدهنده‌ها و سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی و همچنین فرشتگان کسب‌وکار می‌شوند.

    به گفته وی سمت دیگر هم حامیان جریان کارآفرینی و نوآوری، مانند سازمان بورس، بانک مرکزی، معاونت علمی و فناوری، دانشگاه‌ها و در کل منابع مالی دولتی و خصوصی هستند. بخشی هم مشاوران سرمایه‌گذاری و مربیان و منتورها خواهند بود. فین‌استارز در قالب یک پلتفرم این شبکه را برای استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای حوزه فناوری مالی جمع‌آوری می‌کند.

    تاسیس 3 صندوق جسورانه در فرابورس طی امسال

    رئیس اداره نهادهای نوین مالی فرابورس ایران از آخرین وضعیت شرکت‌های فرابورسی خبر داد و گفت: در حوزه صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه، امسال 3 صندوق جسورانه در فرابورس تاسیس شده است؛ به این معنی که پذیرش و درج شده‌اند. صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه رویش لوتوس، یکم آرمان آتی و توسعه فناوری آرمانی، به ترتیب هرکدام 50، 10 و 60 میلیارد تومان وارد این حوزه کرده‌اند.

    وی با اشاره به اینکه طبق آخرین اخبار، صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه رویش لوتوس پارسیان 7 قرارداد بسته که مهم‌ترین‌ آن‌ها شیپور و بیمه‌بازار است، افزود: صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه یکم آرمان آتی 3 قرارداد و صندوق سرمایه‌گذاری توسعه فناوری در شرف بستن یک قرارداد است. 9 صندوق هم مجوز موافقت اصولی تاسیس گرفته‌اند ولی هنوز تاسیس نشده‌اند که درصدد تاسیس آن‌ها هستیم. تعدادی نیز درخواست دریافت موافقت اصولی دارند که در حال انجام روند مربوط هستند.

    به گفته نظام دوست این خبر مهمی است که وی‌سی‌هایی که بعد از سال 95 آغاز به کار کرده‌اند، طی یک سال، در رابطه با سرمایه‌گذاری استارتاپ‌ها موفق بوده‌اند؛ همان‌طور که نشان دادند، حوزه را کاملا بررسی می‌کنند و با خیلی از استارتاپ‌ها جلسه گذاشته و مشغول بستن قرارداد هستند و این منابع را که تماما از بخش خصوصی تامین شده است را به استارتاپ‌ها تزریق می‌کنند.

    دولت به صندوق‌ها کمک کند نه استارتاپ‌ها

    نظام‌دوست با بیان اینکه قطعا ما به کمک سیاست‌گذاران و قانون‌گذاران برای رفع موانع موجود، مانند موانع مالیاتی و ثبت شرکت و حقوقی و مالکیت فکری نیاز داریم، اضافه کرد: این‌ها موانعی است که شرکت‌ها معمولا هنگام کار با آن‌ها برخورد می‌کنند.

    وی در پایان پیشنهاد کرد که منابع دولتی به صورت متمرکز در این زمینه و به صورت مشارکتی و نه به صورت تسهیلات هزینه شود و گفت: این منابع تا کنون معمولا به صورت وام‌دهی و اعطای تسهیلات به استارتاپ‌ها بوده که تجربه خوب و مدل موفقی نبوده است بنابراین بهتر است منابع به صندوق‌ها تزریق شود و در اصل به صورت غیرمستقیم روی استارتاپ‌ها سرمایه‌گذاری شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت