با کسب ریاست یوفی مسئولیت ما بسیار سنگین تر شد

عصر نمایشگاه- مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران، در مراسم افتتاح دبیر خانه دفتر منطقه ای یوفی گفت: با کسب ریاست یوفی مسئولیت ما بسیار سنگین تر شد

با کسب ریاست یوفی مسئولیت ما بسیار سنگین تر شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه», حسین اسفهبدی مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه ها در مراسم افتتاح دبیرخانه دفتر منطقه ای یوفی ضمن تشکر از حاضرین در جلسه ،اصحاب رسانه، برگزار کنندگان و انجمن ها گفت : دقایقی پیش دبیر خانه دفتر منطقه ای یوفی  در سالن اکسپو سابق افتتاح شد. مناسبت این جلسه هم بحث مسئولیت جمهوری اسلامی ایران در منطقه خاورمیانه و افریقا و همچنین نقشی که می تواند به صورت ارزنده و بارز  در هیئت مدیره انجمن جهانی صنعت نمایشگاهی ایفا کند.
    وی در خصوص تشکیلات یوفی گفت: انجمن جهانی صنعت نمایشگاهی در سال 1925  با تعداد اعضا محدودی تاسیس شد و اعضا به مرور افزایش یافت.  مقر اصلی یوفی در پاریس قرار دارد و اکثر کشور های جهان و به خصوص کشورهای صنعتی در این انجمن عضویت دارند.ایران هم از سال 1355 به عضویت یوفی درامده است.
    اسفهبدی در خصوص دفاترمنطقه ای یوفی افزود: یوفی چهار دفتر منطقه ای دارد که یک منطقه آن که مربوط به ما است خاورمیانه وافریقا است که مرکز آن در شارجه بوده و اخیرا با صحبتی که کردیم آن را به دوبی منتقل کردیم و این به خاطر فاصله زمانی بود  که میان شارجه و دوبی وجود دارد.
    وی ادامه داد: دفتر منطقه ای دیگر یوفی دفتر امریکا ست که کشورهای این قاره عضو ان هستند که مقر آن در کلمبیا است.دفتر دیگر در اروپاست که که مقر ان در پاریس قرار دارد و دفتر دیگر در منطقه آسیا پاسیفیک به  مرکزیت هنگ کنگ است.
    اسفهبدی افزود:هر دفتر یک رییس، یک نایب رییس و یک نایب رییس منطقه دارد. و انتخاب این افراد هر سه سال یک بار با انتخابات انجام میشود و توسط حسابرس رسمی و مورد تایید یوفی نسبت به نتیجه وصحت انتخابات رسیدگی می شود.

    وی در خصوص نحوه انتخاب اعضای هیئت رییسه دفاتر منطقه ای یوفی کفت:فرم ها ی کاندیداتوری نیز برای تمام اعضای یوفی ارسال می شود. تا یک رزومه از خود را به همراه این فرم ارسال شود. و بعد از رای گیری و حدود یک هفته تا ده روز بعد از رای گیری نتایج انتخابات توسط حسابرس به مدیر عامل یوفی اعلام کرده و سپس به افراد انتخاب شده اعلام می شود.
    اسفهبدی در اتباط با نحوه انتخاب خود به عنوان رییس منطقه ای یوفی افزود:سه سال پیش من خود را برای معاونت این دفتر کاندید کردم و رای آوردم و چند ماه پیش خود را به عنوان رییس کاندید شدم و با کمک اعضای محترم یوفی و همکاران خودمان از جمله جناب آقای امینیان، جناب آقای مرادی، جناب آقای سپاسدار، آقای معین ، جناب آقای صدیقی،  وتعداد دیگر ی از دوستان که الان اینجا حضور دارند در این انتخابات موفق شدیم.همچنین رایزنی های زیادی با کشور های عضو یوفی از طریق مکالمه تلفنی و ارسال رزومه از طریق ایمیل و فاکس برای آنها و به لطف فضای مثبتی که دولت تدبیر و امید در جهان ایجاد کرده است اینها متقاعد شدند که به نماینده ایران رای دهند.
    وی ادامه داد: در حالی که ما رقبای زیادی داشتیم مانند عربستان که می توانند بسیار پول خرج کنند یا امارات و خیلی از کشور هایی که امکانات مالی وسیعی هم دارند.که با این شرایط و حمایت دوستان و مجریان عزیز این موفقیت حاصل شد و نتیجه آن عضویت در هیئت مدیره و ریاست منطقه ای یوفی نسیب کشورمان شد.
    با این اتفاق مسئولیت ما بسیار سنگین تر شد و در اولین مرحله خواهش من از انجمن برگزار کنندگان این است که اعضا را تشویق کنند تا در یوفی عضو شوند چرا که عضویت یوفی اعتبار بین المللی برای نمایشگاه ایجاد می کند. و یکی از وظایف ما این است که تعداد اعضا را در منطقه افزایش دهیم و این کار را باید از ایران شروع کنیم .بعضی از دوستان اوایل که من انتخاب شده بودم اصرار داشتند این دفتر از شارجه به تهران منتقل شود که من عرض کردم به دلیل دشواری های زیادی که این امر دارد عملا ممکن نیست و دفتر را از شارجه به دبی منتقل کردیم.
    اسفهبدی در خصوص آمار ارئه شده توسط یوفی گفتک طبق گزارش منتشر شده یوفی ما در سال 2017 در هر چهار منطقه یوفی شاهد رشد بودیم. مثلا در امریکا  واروپا و منطقه پاسیفیک 70 تا 80  درصد شرکت ها افزایش در آمد داشتند. در منطقه خاورمیانه و افریقا 50 درصد شرکت ها رشد درآمد داشته اند.و در منطقه امریکا نیز چشم انداز مثبت و ثابتی برای سال 2018 پیش بینی شده است.همچنین در منطقه آسیا و خاورمیانه افزایش 67 درصدی درآمد ها پیش بینی شده است.

    وی افزود:طبق این آمار هم اکنون حدود 35 میلیون مترمربع  فضای نمایشگاهی در جهان وجود دارد که نسبت به سال 2011 حدود 2.3 میلیون متر افزایش یافته است. همچنین تعداد مراکز نمایشگاهی دنیا در سال 2011 حدود 1195 مرکز بوده که در سال 2017 به 1212 مرکز در دنیا وجود داشته است.

    اسفهبدی در ارتباط با این آمار در خصوص ایران گفت: در ایران نیز طبق آمار جهانی متراژ فضای نمایشگاهیایران نزدیک 200 هزار متر است ولی زمانی استان ها را نیز اضافه می کنیم حدود 400 هزار متر را شاهد هستیم ولی چون سایت های برخی شهرستان ها مورد تایید یوفی نیست در آمار یوفی محاسبه نمی شود. و این نشان می دهد که سایت ها نیز باید استاندارد شوند. ما الان در منطقه در جایگاه سوم را در متراژ فضای نمایشگاهی داریم.

    وی افزود: طبق این آمار قاره اروپا و سپس آمریکا و منطقه پاسیفیک بیشتر فضای نمایشگاهی را در اختیار دارند و بعد خاورمیانه و افریقا در رده های بعدی قرار دارند. و بیشترین فضای نمایشگاهی را آمریکا در اختیار دارد و چین ، آلمان، ایتالیا و فرانسه در جایگاه های بعدی قرار دارند.
    اسفهبدی در خصوص وظایف دفتر منطقه ای یوفی ادامه داد: وظیفه دفتر منطقه ای یوفی شامل مواردی چون : بحث درباره مشکلات ویژه منطقه، تشویق همکاری میان اعضای منطقه، افزایش تخصص گرایی اعضا به کمک برنامه های آموزشی یوفی، کمک به اعضای جدید نسبت به وظایف خود در یوفی نام برد.
    وی افزود: چند سال پیش در ایران نیز این اتفاق در ایران می افتاد و دوره های برگزار میشد و یک مدرک قلابی داده میشد و اساتیدی از آلمان می آمدند و تحت دوره های    EMD   با مبالغ بالا دوره برگزار می کردند و ما با صحبت هایی که کردیم این مبلغ نصف شد.
    وی افزود : تعداد اعضای یوفی هم اکنون722 عضو است  که 377 عضو برگزار کننده هستند .103 عضو مالک مرکز نمایشگاهی هستند ، 124عضو هم سایت نمایشگاهی دارند و هم برگزار کننده هستند و 50 عضو هم انجمن های نمایشگاهی هستند.
    وی در پایان گفت: شرایط عضویت یوفی در اختیار انجمن قرار خواهد گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت