هنرمندان ایرانی زینت‌بخش چهل‌ودومین نمایشگاه گیفت شوی ژاپن

عصر نمایشگاه- چهل‌ودومین نمایشگاه گیفت شوی ژاپن با درخشش هنرمندان ایرانی از استان‌های مختلف کشورمان افتتاح شد.

هنرمندان ایرانی زینت‌بخش چهل‌ودومین نمایشگاه گیفت شوی ژاپن
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، برای نخستین‌بار و به صورت متمرکز از سوی کانون ایرانگردی و اتومبیل رانی ایران به نمایندگی از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشورمان و با همکاری نمایندگی اطلاع‌رسانی گردشگری ایران در ژاپن، 9 تن از هنرمندان برجسته کشورمان از استان‌های مختلف در نمایشگاه گیفت شوی (هدیه) ژاپن در مرکز نمایشگاهی توکیو (big sight Tokyo) حضور دارند.

    در این نمایشگاه که در دو هفته متوالی و در موضوعات متنوع برگزار می‌شود، هنرمندانی از همدان، تهران، زنجان، خراسان جنوبی، کرمان، آذربایجان‌شرقی و کرمان با ارایه صنایع دستی و هنرهای متنوع کشورمان همچون فرش، گلیم، سنگ‌های قیمتی، چرم، سفال و ... در 6 غرفه به مساحت ٥٤ متر مربع حضور دارند و به معرفی توانمندی‌های ارزشمند فرهنگی، هنری و صنایع دستی کشورمان می‌پردازند.

    حسین دیوسالار، رایزن فرهنگی کشورمان در ژاپن در جریان آیین افتتاحیه این نمایشگاه با حضور در محل برپایی غرفه‌های ایرانی، با هنرمندان کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

    دیوسالار در دیدار با هنرمندان ایرانی مطالبی درباره اقدامات مرتبط با اطلاع‌رسانی در میان جامعه ایرانیان مقیم و همچنین مخاطبان ژاپنی بیان کرد و اهتمام و فراهم کردن تمهیدات لازم از سوی سفارت کشورمان در ژاپن برای حضور هر چه بهتر هنرمندان در نمایشگاه گیفت شو را یادآور شد.

    وی همچنین تنوع فرهنگی و علاق‌مندی‌های مخاطبان ژاپنی و ضرورت ارایه محصولات ارزشمند کشورمان در این گونه نمایشگاه‌ها را مورد اشاره قرار داد.

    در پایان، خانم موسوی سرپرست گروه هنرمندان اعزامی کشورمان نیز توضیحات جامعی در خصوص این نمایشگاه و تمهیدات لازم برای شرکت هنرمندان ارائه نمود.

    بنا بر اعلام این خبر، در چهل‌ودومین نمایشگاه گیفت شو ژاپن، بیش از یک هزار و 932 شرکت از ژاپن و کشورهایی همچون ایران، ایتالیا، استرالیا، هلند، کره، تایوان، چین، آلمان، نپال، آمریکا، ویتنام، هنگ‌کنگ، لیتوانی، ترکیه و ... حضور دارند.

    نمایشگاه هدیه یا گیفت شو در هفته اول و از روزهای 31 ژانویه تا 3 فوریه (11 تا 14 بهمن‌ماه) با عنوان «زندگی ـ طراحی» و با شعار «زندگی شادتر با طراحی بهتر» و در هفته دوم از 7 الی 9 فوریه (18 تا 20 بهمن‌ماه) با اختصاص دادن به موضوعاتی همچون اسباب بازی، لوازم‌التحریر، مد، زیبایی، هنرهای دستی و ... برگزار می‌شود.

    چهل‌ودومین نمایشگاه گیفت شوی ژاپن در سال 2018 بزرگ‌ترین در جهان در نوع خود است که با رشد 22 درصدی نسبت به سال قبل به 5 هزار غرفه افزایش یافته است؛ در حالیکه این نمایشگاه در سال 2017 تعداد 4 هزار و 93 غرفه را به ثبت رسانده بود و در مقایسه با نمایشگاه‌های مشابه مانند پاریس با 2 هزار 871 غرفه و نیویورک با 2 هزار 600 غرفه، بسیار قابل توجه است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت