نمایشگاه کتاب عاملی برای تحول فرهنگ جامعه است

عصر نمایشگاه- نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام گفت: نمایشگاه کتاب عامل تحول فرهنگ جامعه است.

نمایشگاه کتاب عاملی برای تحول فرهنگ جامعه است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام لطفی در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب در ایلام ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: اکنون هزاران کتاب در دسترس علاقه‌مندان وجود دارد و این نعمت بسیار بزگی است که باید قدر بدانیم. فضای مجازی علاوه بر اینکه دارای آسیب‌هایی هم هست، اما به کمک عرصه کتاب آمده است و با یک کلیک فرد می‌تواند هزاران کتاب را در اختیار گیرد.

    وی با تاکید بر اینکه فضای مجازی می‌تواند دارای آسیب‌هایی هم باشد، خاطرنشان کرد: این فضا باید مورد نظارت و هدایت مسئولان قرار گیرد تا آنجوری که شایسته هست از آن استفاده کنیم؛ البته علی رغم استفاده‌های خوب از این فضا می شود گفت نمی‌توان جای کتاب را پر کرد. چراکه حضور و وجود کتاب باعث رابطه استادشاگردی می‌شود و این خود آثار روانی خیلی عمیقی را ایجاد خواهد کرد.

    نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام ضمن بیان اینکه نمایشگاه کتاب ایلام بسیار خوب ارزیابی می‌شود، ادامه داد: یازدهمین نمایشگاه کتاب در ایلام هم متنوع و هم در بخش‌های مختلف کتاب ارائه کرده است اما آنچه مهم است، ایجاد جاذبه است برای بازدید مردم از نمایشگاه است. در برگزاری نمایشگاه کتاب حاضر باید از انجام کارهای تکراری پرهیز کنیم تا مردم استقبال کنند و بعدازآن بازخورد گرفت و برای سالهای آینده نوقصات را برطرف کرد.

    حجت‌الاسلام لطفی با ابراز تاسف از اینکه مطالعه در کشور ما کم شده است، خاطرنشان کرد: اکنون مردم بیشتر سمت موبایل و فضای هایی رفته اند که حتی سلامت آن‌ها را هم دچار مخاطره کرده است و باید متاسفانه گفت حوصله کتاب‌خوانی در کشور کم شده است خیلی کم‌پیدا می‌شود کسی که کتاب دست بگیرد و تا نخواند زمین نگذارد که باعث تاسف است.

    وی با اشاره به اینکه درصد کتاب‌خوان در کشور ما کمتر از 50 درصد است، ادامه داد: باید کتاب‌خوانی تبدیل به فرهنگ شود و اگر اینگونه شد رشد معنوی و علمی در جامعه بالا می‌رود و به‌تبع آن کشور در مقابل بروز آسیب‌ها مصونیت پیدا می‌کند. وی گفت: خود کتاب ارزش هست حالا هر کتاب که می‌خواهد باشد و اگر بتوانیم کتاب‌خوانی را ترویج دهیم کار بزرگی در کشور کرده‌ایم.

    نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام ضمن اشاره به اینکه خانواده هم خیلی در فرهنگ‌سازی مطالعه و کتاب‌خوانی نقش دارد، عنوان کرد: اگر خانواده‌ها هم وارد گود شوند و فرهنگ مطالعه در کشور ایجاد کنند قطعاً خیلی از مسایل از بین خواهد رفت. البته باید مدیران نیز حضور مرتب داشته باشند و بچه‌های خود را به این فضاها بیاورند تا آن‌ها نیر از کودکی با کتاب آشنا شوند و در آینده تبدیل به کتاب‌خوان‌های حرفه‌ای شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت