نمایشگاه دائمی ایران در بغداد به زودی گشایش می یابد

عصر نمایشگاه- سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد روز دوشنبه در مراسم افتتاح نمایشگاه اختصاصی محصولات ایرانی در پایتخت عراق گفت که نمایشگاه دائمی ایران در این شهر به زودی افتتاح می شود.

نمایشگاه دائمی ایران در بغداد به زودی گشایش می یابد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا، 'ایرج مسجدی' در پاسخ به درخواست قائم مقام وزارت بازرگانی عراق برای گشایش نمایشگاه دائمی محصولات ایرانی در بغداد گفت که موافقت های لازم از وزارت بازرگانی عراق در این خصوص حاصل شده و به زودی این نمایشگاه دائمی در بغداد گشایش می یابد.
    وی ادامه داد که در مراسم افتتاحیه رسمی این نمایشگاه دائمی از محصولات ایرانی در بغداد، وزیر بازرگانی عراق وجمعی از مقامات عراقی حضور خواهند داشت.
    قائم مقام وزارت بازرگانی عراق نیز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه اختصاصی ایران در بغداد گفت که امیدوار است که نمایشگاه اختصاصی ایران فقط محدود به این گونه نمایشگاه چند روزه نشده و نمایشگاه دائمی محصولات ایرانی در بغداد گشایش یابد.
    'ولید الموسوی' افزود که وجود نمایشگاه دائمی محصولات ایرانی در بغداد به تجار و سرمایه داران عراقی اجازه می دهد که به طور مستمر با طرف های ایرانی ارتباط داشته باشند و همزمان این شرایط نیز برای شرکت ها و سرمایه گذاران ایرانی فراهم می شود.
    الموسوی در این نمایشگاه از کیفیت محصولات ایرانی ابراز خرسندی کرد و گفت که شرکت هایی که در این دوره از نمایشگاه شرکت کرده در زمینه های متنوع و از مناطق مختلف جمهوری اسلامی ایران هستند.
    به گفته وی، بیش از 120 شرکت در زمینی به مساحت 3 هزار مترمربع در این نمایشگاه سه روزه شرکت کرده و شرکت های حاضر در زمینه های مصالح ساختمانی، مواد غذایی، صنعتی، سیمان، پل سازی، خودرو سازی، تجاری و آهن است.
    وی اضافه کرد که همکاری های تجاری و اقتصادی بین دو کشور مبتنی بر مشترکات مختلفی از جمله مرزهای طولانی مشترک، صنایع تکمیلی و صنایع اولیه است.
    قائم مقام وزارت بازرگانی عراق تاکید کرد که رویکرد دولت عراق گسترش همکاری های اقتصادی و تجاری و صنعتی با همه کشورهای جهان و منطقه به خصوص جمهوری اسلامی ایران است.
    سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز در این مراسم از شرکت کنندگان در نمایشگاه خواست که تا قبل از بازگشت به کشور بتوانند طرف های تجاری خود را در عراق شناسایی کنند و وجهه همت انها تنها منحصر به شرکت در نمایشگاه نباشد.
    وی گفت که امیدواریم اینگونه نمایشگاه ها در توسعه روابط تجاری و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با عراق اثر گذار باشد.
    وی حجم تبادلات تجاری سالانه بین دو کشور را بین 6.5 تا 7 میلیارد دلار دانست و افزود که اگر فروش گاز و نفت و گردشگری دینی و خدمات فنی مهندسی را به این رقم اضافه کنیم حجم تبادلات تجاری و اقتصادی بین دو کشور به 12 میلیارد دلار در سال می رسد.
    وی ابراز امیدواری کرد که با تلاش دو کشور حجم تبادلات تجاری غیر نفتی در کوتاه مدت به حداقل 10 میلیارد دلار در سال برسد.
    وی ادامه داد که در حال حاضر از 10 نقطه مرزی مبادلات تجاری به طور رسمی بین دو کشور جریان دارد.
    این چندمین دوره نمایشگاه اختصاصی محصولات ایرانی در عراق است که در طول دوره های گذشته همواره با استقبال عمومی همراه بوده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت