حضور شرکت های ایرانی در نمایشگاه سالیانه خرما در دوحه قطر

عصر نمایشگاه- با حضور شرکت های ایرانی، نمایشگاه سالیانه خرما در دوحه پایتخت قطر، توسط وزیر اقتصاد و تجارت این کشور افتتاح شد.

حضور شرکت های ایرانی در نمایشگاه سالیانه خرما در دوحه قطر
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به‌ گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا،  در این مراسم که حسین حیدری معاون سفارت و محمد باقری رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در قطر حضور داشتند ، شیخ احمد بن جاسم بن محمد آل ثانی وزیر اقتصاد و تجارت این کشور با حضور در غرفه های شرکت های ایرانی از نزدیک با محصولات ارایه شده ایرانی آشنا شد.
    این نمایشگاه در فضایی به وسعت 4 هزار مترمربع با حضور هشتاد شرکت داخلی و خارجی از امروز به مدت یک ماه در «سوق واقف » دوحه دایر است .
    چهار شرکت ایرانی از استان هرمزگان در قالب هشت غرفه محصولات خود را در این نمایشگاه ارایه کرده اند.
    سوق واقف یکی از بازارهای قدیمی و بزرگ دوحه است که به دلیل بافت سنتی و وجود قهوه خانه های قدیمی مورد توجه ساکنان قطر و حتی گردشگران خارجی است .
    «شبنم داد آفرین» عضو هیات رئیسه انجمن خرمای استان هرمزگان که سرپرستی شرکت های حاضر در نمایشگاه را برعهده دارد، به خبرنگار ایرنا گفت : برای روز افتتاحیه 5 نوع خرما از جمله خرمای «پیارم » عرضه شد که خاص استان هرمزگان و دارای ثبت جهانی است .
    وی گفت : طی روزهای آینده دستکم 10 نوع دیگر خرما برای عرضه به نمایشگاه آورده می شود.
    داد آفرین با ابراز رضایت از مکان برگزاری نمایشگاه اظهار داشت: امیدواریم طی مدت حضور در این نمایشگاه ضمن معرفی محصولات استان هرمزگان به مردم قطر ، قراردادهای مناسبی بین تجار دو کشور به امضا برسد.
    عضو هیات رئیسه انجمن خرمای استان هرمزگان یکی از مشکلات فعلی برای تجار این استان را نبود خط هوایی مستقیم بین بندر عباس و دوحه دانست و گفت: در حال حاضر مجبوریم از طریق یکی از دو شهر شیراز و تهران به دوحه سفر کنیم .
    به گفته دادآفرین دولت قطر برای حضور شرکت های استان هرمزگان در این نمایشگاه تسهیلات ویژه ای از جمله ویزای رایگان یک ماهه ارایه کرده است .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت