فراهم کردن بسترهای لازم برای برپایی نمایشگاه کتاب امری ضروری است

عصر نمایشگاه- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان فراهم کردن بسترهای لازم برای برپایی نمایشگاه کتاب را ضروری دانست و عنوان کرد: این دوره از نمایشگاه بزرگ کتاب با حضور ناشران کشور و استان همزمان با ١٣ تا ١٨ اسفند جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی سنندج دایر می‌شود.

فراهم کردن بسترهای لازم برای برپایی نمایشگاه کتاب امری ضروری است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایکنا، از کردستان، جلال قلعه‌شاخانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان امروز ٢٩ بهمن ماه در جلسه برنامه‌ریزی برپایی هفتمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی در مجتمع فجر سنندج اظهار کرد: ثبت نام از ناشران سراسر کشور برای شرکت در هفتمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان از هفتم بهمن ماه آغاز و تا ٢٢ بهمن ادامه داشت که ٥٨٧ ناشر برای شرکت در این دوره از نمایشگاه کتاب اعلام آمادگی کردند.
    وی فراهم کردن بسترهای لازم برای برپایی نمایشگاه کتاب را ضروری دانست و افزود: این دوره از نمایشگاه بزرگ کتاب با حضور ناشران کشور و استان همزمان با ١٣ تا ١٨ اسفند جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی سنندج دایر می‌شود.
    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با بیان اینکه نمایشگاه‌های کتاب استانی به همت موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران برپا می شود، ادامه داد: ستاد برگزاری هفتمین نمایشگاه کتاب کردستان از چند ماه قبل با تشکیل کمیته های مختلف تمام تلاش خود را برای هر چه بهتر برگزار کردن این دوره از نمایشگاه به کار گرفته است.
    وی اوج گرفتن فعالیت شبکه‌های اجتماعی را از عوامل کاهش فرهنگ کتابخوانی عنوان کرد و افزود: لازم است با فرهنگ سازی و نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در جامعه جانی دوباره به این میراث ماندگار بخشید.
    قلعه‌شاخانی، از فراهم شدن مقدمات اولیه برپایی این نمایشگاه در سطح استان خبر داد و افزود: همزمان با برپایی نمایشگاه کتاب، برگزاری نشست های علمی با حضور صاحبنظران، اجرای ویژه برنامه برای کودکان، دعوت از چهره های شاخص، رونمایی از کتاب و شب های فرهنگی پیش بینی شده است.
    وی با تأکید بر اینکه تلاش کرده‌ایم این دوره از نمایشگاه کتاب استانی دربردارنده تازه‌های نشر و جوابگوی نیاز مخاطبان باشد، عنوان کرد: در این دوره از نمایشگاه با تدابیر خاص سعی می‌کنیم نگاه ویژه‌ای به کتابفروشی‌های سطح شهر نیز داشته باشیم.
    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به کارت الکترونیکی خرید کتاب در نمایشگاه کتاب نیز اشاره و اعلام کرد: در حال رایزنی با بانک شهر برای عرضه کارت الکترونیکی خرید کتاب هستیم که این کارت با ٢۰ درصد تخفیف به خریداران کتاب عرضه می شود.
    وی از حضور ناشران اقلیم کردستان عراق در این نمایشگاه خبر داد و یادآور شد: کمیته فرهنگی برگزاری هفتمین نمایشگاه کتاب کردستان با هدف رایزنی و فراهم کردن زمینه حضور ناشران اقلیم کردستان عراق به سلیمانیه سفر کرده است که امیدواریم در این دوره از نمایشگاه کتاب شاهد حضور ناشران اقلیم هم باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت