عرضه توانمندی های عشایر ساوه در نمایشگاه تهران

عصر نمایشگاه- معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری ساوه گفت: توانمندی های جامعه عشایری و روستایی شهرستان ساوه از ۱۵ اسفند ماه در نمایشگاه بین المللی تهران ‌عرضه می شود.

عرضه توانمندی های عشایر ساوه در نمایشگاه تهران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا، مهدی الیاسی روز یکشنبه در نشست هماهنگی نمایشگاه توانمندی های روستائیان و عشایر افزود: جامعه روستایی و عشایری نقش چشمگیری در تولید محصولات کشاورزی و دامی و ایجاد امنیت غذایی کشور بر عهده دارد.
    وی اظهار کرد: ظرفیت های روستایی و عشایری ساوه بالاست و می تواند به عنوان یکی از ابزارهای کارآمد، نقش مهمی در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی داشته باشد.
    معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری ساوه افزود: معرفی روستاهای نمونه و ارائه توانمندی های این مناطق در ایجاد اقتصادی پویا و مقاوم روستایی موثر است و ن حوزه تاکید و فعالیت گسترده ای را آغاز کرده است.
    رئیس اداره امور عشایری شهرستان ساوه نیز ‌گفت: حضور در نمایشگاه بین المللی تهران فرصت مناسبی برای عرضه تولیدات و توانمندی های جامعه عشایری شهرستان ساوه است.
    علی اکبرمنصوری اظهار کرد: جامعه عشایری ساوه با حدود پنج هزار نفر جمعیت و 771 خانوار از ایلاتی مانند شاهسون،‌ مغان،‌ کله کوهی و سنگ سر تشکیل شده است.
    به گفته وی، سالانه 20 درصد از ظرفیت گوشت قرمز تولیدی استان مرکزی توسط عشایر شهرستان ساوه تولید می شود.
    وی اظهار کرد: عشایر ساوه دارای 350 هزار راس دام سبک هستند و در مناطق روستایی نیز 2 هزار راس دام سنگین در اختیار آنان قرار دارد.
    منصوری گفت: 90 درصد از عشایر در شهرستان های ساوه در زرندیه و 10 درصد دیگر نیز در شهرستان های‌ دلیجان و خمین ساکن هستند.
    وی اظهار کرد: علاوه بر چتر بیمه برای 250 خانوار عشایری، 15 هزار راس دام عشایر ساوه نیز نزد صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر بیمه هستند.
    سومین نمایشگاه توانمندی های روستائیان و عشایر کشور از 15 تا 18 اسفند در محل دائمی نمایشگاه های تهران برگزار می شود.
    معرفی جاذبه های فرهنگی،‌ طبیعی و گردشگری،‌ مشاهیر و کارآفرینان و نیز برقراری ارتباط میان تولید و مصرف کنندگان و تقویت روحیه خودباوری در جامعه روستایی کشور از اهداف برگزاری این نمایشگاه اعلام شده است.
    ساوه با 285 هزار نفر جمعیت بیش از 100 روستا دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت