روز پایانی نمایشگاه عکس «فصل بیداری» در نگارخانه عکاسان ایران

عصر نمایشگاه- گروه هنر ـ نمایشگاه عکس «فصل بیداری» که به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در نگارخانه شماره یک خانه عکاسان ایران برپا شده بود، امروز چهارشنبه ۲ اسفندماه، به کار خود پایان می‌دهد.

روز پایانی نمایشگاه عکس «فصل بیداری» در نگارخانه عکاسان ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایکنا, مجموعه‌ای از آثار عکس وقایع انقلاب اسلامی کاری از قاسم حاج‌محمدی؛عکاس پیشکسوت انقلاب اسلامی در قالب نمایشگاه «فصل بیداری» از 16بهمن در نگارخانه شماره یک خانه عکساسان ایران واقع در طبقه همکف ساختمان مرکزی حوزه هنری دایر شده است.

    در این نمایشگاه بیش از 60 قطعه عکس از دوران انقلاب و مبارزات مردم در روزهای پایانی رژیم منحط پهلوی در قاب تصویر این عکاس پیشکسوت قرار و در معرض دید عموم قرار گرفته است که تمامی آنها با تکنیک سیاه و سفید است.

    آثار عکس نمایشگاه عکس «فصل بیداری» مقاطعی حساس از دوران پیروزی انقلاب اسلامی را به تصویر می‌کشد، مقاطعی همچون ورود تاریخی حضرت امام(ره) به ایران در 12 بهمن 57، مبارزات خیابانی مردم انقلابی با نیروهای گاردی، سخنرانی‌های متعدد امام(ره) با اقشار مردم در مدرسه رفاه، شکست حکومت نظامی رژیم پهلوی در 21 بهمن 57 از سوی مردم و ...  که اغلب به شیوه عکاسی خبری ثبت و به نمایش درآمده‌اند.

    قاسم حاج‌محمدی متولد سال 1325، کار در زمینه عکاسی حرفه ای را از سال 45 آغاز کرده و از سال 48 به شکل حرفه ای در زمینه عکاسی خبری با بسیاری از نشریات و مجلات فعال آن زمان همکاری داشته است و از جمله فعالیت‌های مؤثر این عکاس پیشکسوت همکاری با مؤسسه مطبوعاتی اطلاعات و مجله دنیای ورزش را می‌توان برشمرد.

    یادآور می‌شود، نمایشگاه عکس «فصل بیداری» پس از بالغ بر دوهفته برپایی در این نگارخانه، امروز چهارشنبه 2 اسفند به کار خود پایان خواهد داد و علاقه‌مندان به منظور بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به نگارخانه شماره یک خانه عکاسان ایران واقع در ساختمان مرکزی حوزه هنری به نشانی خیابان سمیه مراجعه کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت