معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد:

برگزاری « نمایشگاه کتاب» با بیش از ۹۶ هزار عنوان کتاب در یزد

عصر نمایشگاه- معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: « نمایشگاه بزرگ کتاب» یزد از ۵ تا ۱۱ اسفندماه در محل دائمی نمایشگاه های استان یزد برگزار می شود.

برگزاری « نمایشگاه کتاب» با بیش از ۹۶ هزار عنوان کتاب در یزد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از شبستان، سید خلف حوتی نژاد، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد امروز (2 اسفند) به مناسبت برگزاری دهمین نمایشگاه بزرگ کتاب یزد در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه کتاب و کتابخوانی مصمم است تا خارج از ساختارها و سخت افزاری سازمان ها به مبحث فرهنگ سازی و ترویج این امر بپردازد و طرح های متفاوتی نیز اجرا شده است.

    وی افزود: طرح روستا و عشایر دوستدار کتاب، تجلیل از مروجین کتاب، جام باشگاه های کتابخوانی از جمله طرح هایی است که ما از سمت سخت افزاری و نگاه دولتی خارج شویم و بخش خصوصی در این حوزه وارد شود.

    معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد بیان کرد: نگاه طرح ها به گونه ای است که طرح ها با نگاهی غیر دولتی و فراخور حضور سازمان های مردم نهاد رواج پیدا کند.

    حوتی نژاد تصریح کرد: در این راستا نیز دهمین نمایشگاه کتاب با همکاری دستگاه های مختلف در استان یزد برگزار می شود و از 5 تا 11 اسفندماه در محل دائمی نمایشگاه های استان یزد برگزار می شود.

    وی ادامه داد: تعداد ناشرین مشتقل 242 ناشر و 155 ناشر نیز به عنوان نمایندگی در این نمایشگاه حضور دارند.

    معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد تصریح کرد: تعداد ناشران بین المللی 25 مستقل و 98 مورد نیز نمایندگی است.

    حوتی نژاد بیان کرد: تعداد کل غرفه ها امسال 322 غرفه است که به ناشرین اختصاص داده شده است و 15 ناشر نیز از استان یزد در این نمایشگاه حضور دارند.

    وی افزود: امسال نیز از ناشرین رسانه های دیجیتال در قالب 20 غرفه دعوت شده است .

    معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: 79 هزار و 300 کتب با عنوان کتاب داخلی و 16 هزار و800 عنوان خارجی در این کتاب عرضه می شود.

    حوتی نژاد بیان کرد: در کنار نمایشگاه برنامه های جنبی نیز در نظر گرفته شده است که این برنامه به نحوی برنامه ریزی شده تا پاسخگوی تخصصی به حوزه کتاب و کتابخوانی باشد.

    وی افزود: با توجه به این که هشتم اسفندماه پایتخت کتاب و همچنین روستا و عشایر دوستدار کتاب انتخاب می شوند که استان یزد نیز به عنوان نامزد این بخش ها است و این روز برای ما مهم است.

    معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: نهاهای همکاری، کناون های مساجد، نهاد کتابخانه ها، سازمان دانش آموزی، آموزش و پرورش، حوزه هنری و برخی از تشکل ها و نهادهایی هستند که با نگاه کتاب و موضوع مطالعه در این بخش وارد شده اند.

    حوتی نژاد تصریح کرد: رونمایی از کتاب، نمایشنامه کتاب، کارگاه مثنوی خوانی، معرفی کتاب تاثیرگذار من، موسیقی کتاب از جمله برنامه های جنبی است.

    وی افزود: این نمایشگاه با تخفیف 40 درصد در استان یزد برگزار می شود که با حمایت و تلاش شهرداری یزد توانستیم این بحث را اجرا کنیم و تمامی کتاب ها با این میزان تخفیف ارائه می شود.

    معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد بیان کرد: افتتاحیه نمایشگاه شنبه ساعت 10 صبح در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی یزد با حضور مسئولان استان و معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.

    حوتی نژاد تصریح کرد: 16 کتابفروشی به طرح ما پیوسته اند و مردم می توانند با بن بانک از این کتابفروشی ها در سطح شهر یزد استفاده کنند.

    وی ادامه داد:مردم می توانند برای تهیه بن کتاب می توانند به باجه مستقر در داخل نمایشگاه مراجعه کنند.

    معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد تصریح کرد: بن خرید امسال دو بن 500 و یک میلیون ریالی است که در نمایشگاه ارائه می شود.

    حوتی نژاد بیان کرد: سال گذشته نزدیک به 18 میلیارد ریال فروش کتاب داشتیم و یزد به عنوان شهری کتابخوان بین ناشرین مطرح شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت