بازدید۱۰۱ هزار نفر در ایام نوروز از نمایشگاه های صنایع دستی ایلام

عصر نمایشگاه- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام، گفت: ۱۰۱ هزار نفر در ایام تعطیلات نوروز ۹۵ از نمایشگاه های صنایع دستی این استان بازدیده کردند.

بازدید۱۰۱ هزار نفر در ایام نوروز از نمایشگاه های صنایع دستی ایلام
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبریر «عصر نمایشگاه » به نقل از شبستان،  عبدالمالک شنبه زاده، صبح امروز (28 فروردین)  اظهار کرد: هم اکنون 33 رشته فعال صنایع دستی از جمله گلیم، معرق، جاجیم، کارهای سفال، چوبی، گیوه بافی، سیاه چادر، لباس محلی، تزئینات شیشه، سنگ قیمتی و  دیگر رشته های صنایع دستی در استان فعال است.

     

    وی، با بیان اینکه  این رشته ها در 45 کارگاه فعال استان با حضور 570 نفر صنعتگتر دارای کارت شناسایی در حال تولید است.  تصریح کرد: استان ایلام از استان‌های پیشرو در عرصه تولیدات داخلی به ویژه صنایع ‌دستی بوده و در ایام نوروز نمایشگاه های صنایع دستی شامل 43 غرفه محصولات صنایع دستی و همچنین سیاه چادرهای عشایری برای عرضه آثار دستی به گردشگران نوروزی برپا شد.

     

    شنبه زاده، یادآور شد: 101 هزار بازدید کننده از 28 اسفند سال گذشته تا 13 فروردین امسال از نمایشگاه های صنایع دستی این استان بازدید کردند و در مجموع به طور متوسط روزانه هشت هزار نفر از این نمایشگاه ها دیدن کرده اند.

     

    مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام، از فروش سه میلیارد و 830 میلیون ریال انواع صنایع دستی این استان در ایام نوروز 95 خبر داد و  گفت: این میزان فروش در مقایسه با پارسال 20 درصد افزایش یافته است.

     

    شنبه زاده، تاکید کرد: وی افزود: محصولات ارائه شده دراین نمایشگاه ها همچون گلیم نقش برجسته، نمد، صنایع چوبی و آثار معرق با 30 درصد تخفیف به گردشگران و مسافران نوروزی عرضه شد.

    وی، گفت: وجود ظرفیت‌های هنری در تولیدات صنایع دستی این استان محرکی در جذب گردشگران و مسافران و رشد میزان خرید آنها از صنایع‌ دستی است و با برپایی نمایشگاه‌ های صنایع‌ دستی در آثار و بناهای تاریخی این استان در نوروز 95 شاهد افزایش میزان فروش و استقبال علاقمندان در این بخش نسبت به سال گذشته بوده‌ایم.

     

    رئیس میراث فرهنگی ایلام، با اشاره به برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی در قلعه والی شهر ایلام، افزود: این نمایشگاه شامل 22 غرفه محصولات صنایع دستی تولید استان و سه تخته سیاه چادر با فعالیت عشایری به گردشگران و مسافرین نوروزی خدمات رسانی کرده است.

    شنبه زاده، خاطرنشان کرد: علاوه بر برپایی نمایشگاه در قلعه والی شهر ایلام در شهرستان های دهلران، مهران، دره شهر، آبدانان، بدره، سیروان، چرداول، ایوان و ملکشاهی نیز نمایشگاه تولید و عرضه صنایع دستی در تعطیلات نوروزی برپا شده بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت