همزمان با نمایشگاه انرژی‌های نو و محیط زیست اعلام شد؛

مدیریت انرژی در نمایشگاه تهران هوشمند می‌شود

عصر نمایشگاه- همزمان با برگزاری دهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی‌های نو، از طرح نمایشگاه بین‌المللی تهران برای ایجاد "سالن سبز" و مدیریت هوشمند انرژی در مرکز رویدادهای بین‌المللی ایران رونمایی شد.

مدیریت انرژی در نمایشگاه تهران هوشمند می‌شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایسنا، سیدمحمد میرمیران - مدیر منابع انسانی و پشتیبانی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی ایران - در جمع خبرنگاران با اشاره به این موضوع، گفت‌: با برنامه‌ریزی و اقدامات صورت گرفته قرار شده که نهایتا در سه ماه نخست سال 1397 سالن خلیج‌ فارس نمایشگاه بین‌المللی تهران به عنوان یکی از سالن‌های شاخص این مجموعه به عنوان سالن سبز کار خود را پیگیری کند.

    وی در تشریح جزییات بیشتر این طرح، با بیان این‌که رویکرد اصلی نمایشگاه بین‌المللی تهران بر مبنای استفاده از مدیریت هوشمند انرژی، حفظ محیط زیست، توسعه انرژی‌های پاک و کاهش آلایندگی‌های محیطی بنا شده است، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های نمایشگاه ایجاد سالن سبز و تغییر تفکر حاکم بر نمایشگاه است؛ به گونه‌ای که قصد داریم با تجهیز کامل یکی از سالن‌های نمایشگاه به انرژی‌های نو و سیستم مدیریت انرژی به صورت پایلوت بتوانیم این نوع رویکرد به انرژی را به بازدیدکنندگان و افراد حاضر در نمایشگاه معرفی کنیم.

    میرمیران با بیان این‌که برای اجرای این کار با شرکت‌های خارجی از اسپانیا، اتریش و آلمان مذاکرات لازم را انجام داده‌ایم، گفت: هدف اصلی این است که بتوانیم از طریق انرژی‌های نو، برق کل محیط نمایشگاه بین‌المللی تهران را تامین کنیم؛ به همین منظور طرح ابتدا در یکی از سالن‌ها به صورت پایلوت اجرایی و پس از آن در کل نمایشگاه عملیاتی می شود.

    وی در توضیح اقدامات صورت گرفته برای ایجاد سالن سبز، اظهار کرد: یکی از برنامه‌ها این است که در راستای حفظ محیط زیست و توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر، علاوه بر استفاده از انرژی خورشیدی در سقف سالن‌های نمایشگاه برای تامین برق محیط از سیستم‌های دیگری همچون هوشمندسازی و مدیریت انرژی با هدف بهینه سازی مصرف استفاده کنیم.

    این مقام مسئول در شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران درباره دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای توسعه استفاده از انرژی‌های نو و بهینه سازی مصرف گفت: باتوجه حضور گسترده شرکتها و مدیران خارجی در نمایشگاه، اعتقاد ما این است که شناخت کلی بسیاری از این مهمانها از ایران و فرهنگش، مبتنی بر بازدیدشان از نمایشگاه شکل می‌گیرد، چون بسیاری از آنها به خاطر محدود بودن زمانشان جز هتل و نمایشگاه چیز دیگری از ایران نمی بینند. در این راستا، اقداماتی برای نزدیک کردن فضا به استانداردهای بین المللی داشته‌ایم و از سال گذشته تمام ترددها در داخل نمایشگاه را به خودروهای برقی مجهز کردیم، علاوه بر این 13 هکتار فضای سبز با گیاهان خاص و کمیاب با رویکرد ایجاد باغ موزه به وجود آورده‌ایم. همچنین برای تردد افراد از نمایشگاه به بخشهای مختلف شهر اتوبوس‌های رایگانی را تدارک دیده‌ایم که این مساله نیز در کاهش آلودگی نقش بسزایی دارد.

    وی درباره دیگر اقدامات انجام شده در نمایشگاه بین‌المللی تهران اظهار کرد: به منظور کاهش مصرف آب سیستم آبیاری فضای سبز را به سیستم آبیاری تحت فشار تبدیل کرده‌ایم و با بازیافت آب سعی شده که در مصرف این مایع گرانبها در حوزه آبیاری فضای سبز صرفه‌جویی شود.

    وی تاکید کرد: با اقدامات انجام شده مصرف آب در نمایشگاه یک سوم و مصرف برق نیز 50 درصد کاهش پیدا کرده است.

    میرمیران به یکی دیگر از برنامه‌های نمایشگاه در راستای کاهش هدر رفت انرژی و منابع کشور اشاره کرد و گفت: قصد داریم که حضور غرفه‌های یک بار مصرف در نمایشگاه‌ها را کمرنگ کنیم و به سمت غرفه‌های چندبار استفاده پیش برویم که برای این منظور نیز سال بعد برنامه پایلوتی را تحت اجرا داریم.

    وی با اشاره به یکی از مشکلات بزرگ نمایشگاه در زمینه‌ی تولید بیش از حد زباله گفت: سالانه 6000 تن زباله در نمایشگاه تولید می‌شود که برای رعایت نکات زیست محیطی اقدام به تفکیک زباله در مرحله نخست و در زمان بارگیری کرده‌ایم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت