هفته پایانی جشنواره تجسمی فجر و بازدید وزیر و مقامات فرهنگی از نمایشگاه

عصر نمایشگاه- دهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر که از سوم بهمن ماه کار خود را آغاز کرده درحالی هفته پایانی خود را گذراند که در روزهای واپسین، میزبان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و شماری از مقامات فرهنگی و هنری ایران و دیگر کشورها بود.

هفته پایانی جشنواره تجسمی فجر و بازدید وزیر و مقامات فرهنگی از نمایشگاه
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نخستین روز هفته گذشته، 28 بهمن ماه از نمایشگاه دهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر در موسسه فرهنگی هنری صبا بازدید کرد.
    سیدعباس صالحی در این بازدید اظهار داشت: اتفاقات قابل توجهی در هنرهای تجسمی در حال رخ دادن است، همانطور که دانش بینا رشته‌ ای لحظه‌ به ‌لحظه در حال رشد و تکامل است،‌ هنرهای بینا رشته ‌ای نیز مرحله به مرحله پیش می ‌روند و این ترکیب ‌سازی ‌ها ما را با هنرهای جدید و خلاقانه‌ ای روبه ‌رو می‌ کند.
    او ادامه داد: ایده‌‌ های بکر و تازه اتفاق دیگری است که در حوزه هنرهای تجسمی رخ داده است و هنرمندان از تکرار فاصله گرفته و به سمت ایده ‌‌های جدید رفته‌ اند، ویژگی دیگری که مشهود است، گستره متریال و ماده هنر است و مانند خود ایده و محتوا، متنوع و نامحدود شده است.
    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دامنه هنرهای تجسمی به وسعت جغرافیای ایران است و هنرمندان استانی در کنار هنرمندان تهرانی رقابت می ‌کنند و دیده می ‌شوند.
    صالحی درباره نیاز جشنواره تجسمی به کاخ جشنواره (گالری ملی) برای برگزاری مناسب این رویداد هنری نیز اظهار نظر کرد و گفت: حتما تهران به عنوان پایتخت جشنواره‌ های منطقه ‌ای و بعضا فرامنطقه ‌ای نیاز دارد که زیرساخت ‌های خود را در حوزه جشنواره‌ های بزرگ گسترش دهد و این زیرساخت برای تهران حتما مورد نیاز است و در همین راستا مذاکراتی با همکاران دولت و شخص رئیس جمهوری داشته ایم.
    اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، مدیر کل فراهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز و رئیس فرهنگستان هنر نیز از دیگر بازدیدکنندگان دهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر بودند.
    این جشنواره به عنوان بزرگترین رویداد تجسمی کشور میزبان برخی شخصیت های خارجی همچون «جمال اوبشور» رایزن فرهنگی سفارت فرانسه، «فرانسوا سنمو» سفیر کشور فرانسه و «آن بورلن» رایزن فرهنگی کشور بلژیک در کشورمان بود.
    دهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر از سوم بهمن ماه آغاز شده و پرونده این دوره، امشب چهارم اسفندماه در تالار وحدت با معرفی برگزیدگان و تجلیل از مفاخر بسته می شود.
    **نشست خبری پانزدهمین جشن تصویر سال برگزار شد
    از دیگر رویدادهای تجسمی این هفته می توان به برگزاری نشست خبری جشن تصویر سال با حضور سیف اله صمدیان دبیر این جشن اشاره کرد.
    صمدیان در این نشست عنوان کرد: جشن تصویر سال امسال پانزدهمین دوره خود را تجربه می کند و این موضوع نشان می ‌دهد یک مسیر طولانی را طی کرده و به یک تعادل در عرصه فرهنگ رسیده ایم.
    وی با بیان اینکه این تنها رویداد فرهنگی هنری است که فاقد از وابستگی های هنری تا کنون دوام آورده است، گفت: جشن تصویر سال فارغ از وابستگی ‌ها و سیاست زدگی‌ های فرهنگی، 15 سال است که دوام آورده و زیر سیاست دولتی ‌ها و تفکر دولت نبودیم و همه هنرمندان نیز با این باور و عقیده با خاطر آسوده در این جشن جمع می شوند.
    پانزدهمین جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر از دوم تا بیستم اسفند ماه در خانه هنرمندان برگزار می شود.

    **رونمایی پوستر هفتمین جشنواره بازی های رایانه ای
    همچنین در این هفته هفتمین پوستر جشنواره بازی‌ های رایانه ‌ای با استفاده از طرح پل طبیعت و واقعیت مجازی رونمایی شد.
    در این طرح به مانند گذشته از کاراکتر جشنواره که یک گربه است استفاده شده و مدل سه ‌بعدی پل طبیعت شبیه به بازی ‌های ویدئویی طراحی شده است.
    اختتامیه هفتمین جشنواره بازی های رایانه ای 19 اسفند ماه برگزار می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت