آغاز دومین نمایشگاه جواهرسازی هنری معاصر تهران

عصر نمایشگاه- دومین نمایشگاه جواهرسازی هنری معاصر تهران نخستین جمعه آخرین ماه سال با نمایش آثاری از ۴۵ هنرمند در نگارخانه آریا آغاز به کار کرد و تا ۱۸ اسفند میزبان علاقه‌مندان است.

آغاز دومین نمایشگاه جواهرسازی هنری معاصر تهران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از همشهری آنلاین، این نمایشگاه را باید اتفاقی قابل توجه در عرصه هنر در روزهای پایانی سال دانست؛ نمایشگاهی که با ایده‌محور بودن جریانی را پی گرفته تا جواهرسازی را به عنوان هنری بینارشته‌ای وارد گفتمان‌های هنری کند. نگارخانه آریا که در افتتاحیه دومین نمایشگاه جواهرسازی هنری معاصر تهران یکی از شلوغ‌ترین روزهای خود را پشت سر گذاشت، میزبان آثاری با موضوع بدن در گونه‌های مختلف هنری چون مجسمه، نقاشی، طراحی صنعتی و پرفورمنس است.

    آریا اقبال، مدیر نگارخانه آریا و مجری برگزاری این رویداد هنری درباره شکل‌گیری ایده نمایشگاه جواهرسازی هنری معاصر تهران گفت: «در جهان یک نگاه تازه به جواهرسازی معاصر وجود دارد و نمایشگاه‌های متعدد در این زمینه برگزار می‌شود اما من در ایران چنین اتفاقی را ندیده بودم و حتی اگر هم بوده به شکل یک جریان رخ نداده است. با توجه به اینکه به مجسمه‌سازی و جواهرسازی از قبل توجهی خاص داشتیم، تصمیم گرفتیم یک رویکرد معاصر به جواهرسازی داشته باشیم.»

    اقبال ادامه داد: «سال اول فراخوان ما با استقبال خیلی زیاد مواجه شد اما امسال این استقبال باورنکردنی بود. حدود 200 هنرمند آثار خود را برای ما ارسال کردند که در نهایت 45 هنرمند با نظر سه داور برای حضور در نمایشگاه انتخاب شدند. این نمایشگاه افتتاحیه‌ای بسیار شلوغ داشت و همه بازدیدکنندگان معتقد بودند نمایشگاه بسیار پیشروتر از دوره اول و آثار به نمایش درآمده در ن بسیار درخشان است.»

    کوین مورِی، رئیس انجمن جواهرات هنری، سردبیر مجله گارلند و پژوهشگر دانشگاه ملبورن استرالیا داور خارجی این دوره است که سال گذشته پس از برگزاری نخستین دوره نمایشگاه تعدادی از هنرمندان را برای حضور در نمایشگاهی در فلورانس معرفی کرد. ناصر گیو و روح‌الهن شمسی‌زاده دیگر داوران این دوره هستند. برگزاری یک نشست تخصصی در جریان دومین نمایشگاه جواهرسازی هنری معاصر تهران و برپایی کارگاه‌های متعدد پس از نمایشگاه از دیگر برنامه‌های این دوره است.

    میثم احمدی، شارماق اسکندریان، سهیلا ایلدار، بهاره آرین، سمی آیین، مرضیه بهرامی، سوگل جمعدار، خورشید جولایی، لادن جوهری، سحر خدارحم، شیما خدام، فرزانه داوریان، پگاه داود، فاطمه دولت‌آبادی، نجمه راد، زهرا رستمی، معصومه روستاولدی، الهام سلیمان‌نژاد، یاس شریعت‌زاده، حسین شیری، نازنین صاحبی، آناهیتا عناصری، موژان فرآورده، فرناز فولادشکن، شقایق قلی‌خانی، شیرین کاظمی، حمیده کبیری، پریسا کریمیان‌پور، افسانه گنجی، رویا محمدقلی، مهسا مستقیمی، شیما مودتی، امیر نصیری، پریناز نورانی، نسرین وصالیان، مهسا خیرخواه، فروزان افروزی، زهرا ملک‌محمدی، فاطمه صالحی جوشقانی، شیدا الماسی، شیما الماسی، فرزانه قبادی، فاطمه ساعدی و مهناز سیداختیاری هنرمندان حاضر در این نمایشگاه هستند.

    دومین نمایشگاه جواهرسازی هنری معاصر تهران تا 18 اسفندماه در نگارخانه آریا به نشانی خیابان ولی عصر، بالاتر از سه‌راه شهید بهشتی، کوی زرین، شماره 10 برقرار است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت