نمایشگاه اسناد تاریخی در ساری برپا شد

عصر نمایشگاه- همزمان با هشتادمین سالروز تاسیس کتابخانه ملی ایران نمایشگاهی از اسناد ملی و استانی روز یکشنبه در مرکز اسناد و کتابخانه های ملی مازندران در ساری برپا شده است .

نمایشگاه اسناد تاریخی در ساری برپا شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا، در این نمایشگاه بیش از 30 سند و عکس تاریخی که در مرکز اسناد مازندران نگهداری می شود ، برای بازدید علاقه مندان بویژه پژوهشگران و دانشجویان به نمایش گذاشته شده است .
    سرپرست مدیریت اسناد و کتابخانه ملی مازندران در حاشیه آغاز به کار این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا گفت : این نمایشگاه شامل عکس هایی از اولین ساختمان کتابخانه ملی ، موزه ایران باستان ، 10 اثر نفیس خطی ، اسناد جراید تاریخی و تصاویر بازدید هیات های خارجی و مقامات داخلی از اسناد ملی ایران است.
    رضا شکیبایی با اعلام این که نمایشگاه تا پایان هفته از ساعت 8 تا 18 برای بازدید عموم باز است ، افزود که نمایشگاه اسناد مکتوب ملی و استانی قرار است در تعطیلات نوروز 97 هم در ساری برگزار شود.
    وی از اسناد تاریخی به عنوان هویت هر منطقه و مردم یاد کرد و گفت که با وجود اهمیت اسناد تاریخی ولی هنوز بخش زیادی از آنها به جای این که در جاهای امن مانند مرکز اسناد و کتابخانه ملی نگهداری شود ، در منازل نگهداری می شود که به صورت جدی در معرض از بین رفتن هستند.
    شکیبائی با درخواست از مردم برای تحویل دادن اسناد تاریخی در اختیار ، گفت : مرکز اسناد مکتوب مازندران از اهدای این اسناد توسط مردم استقبال می کند تا از آفات فیزیکی، شیمیایی، بیولوژیکی و انسانی آن ها را نگهداری و حفظ کند.
    وی افزود : حتی اگر کسانی اسنادی در اختیار دارند که می خواهند آن را بفروشند ، مرکز اسناد مازندران دارای کمیته ارزیابی است که قیمت این اسناد را مشخص کرده و می خرد.
    در حال حاضر حدود پنج میلیون برگ سند مکتوب در زمینه مکاتبات بین ادارات و پیشینه تعاملات دولت با مردم در زمینه های مختلف عمران و آبادانی ، اقتصادی، فرهنگی، حقوقی و قضایی در مرکز اسناد و کتابخانه ملی مازندران نگهداری می شود .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت