مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب:

هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان فقط برای ساخت ۲۵ درصد شهر آفتاب هزینه شده‌است

عصر نمایشگاه- مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب با اشاره به اینکه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان فقط برای ساخت ۲۵ درصد شهر آفتاب هزینه شده‌است، گفت: فاز دوم و سوم که ۷۵ درصد پروژه را شامل می‌شود، هنوز وارد فاز اجرایی و ساخت نشده است.

هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان فقط برای ساخت ۲۵ درصد شهر آفتاب هزینه شده‌است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از خبرگزاری آفتاب, محمد رئوف قادری، مدیرعامل و سرپرست جدید نمایشگاه شهر آفتاب با اشاره به تخلفاتی که در دوران مدیریت شهری گذشته در شهر آفتاب رخ داده است، ‌گفت: من نمی‌توانم به صورت مصداقی به موردی اشاره کنم، اما من نوعی سوءتدبیر را در مدیریت اکثریت سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری گذشته احساس می‌کنم. در سنوات گذشته در مصرف هزینه‌ها و کارهای عمرانی دقت نشده است در شهر آفتاب هم مثل بقیه شرکت‌ها و سازمان‌های شهرداری می‌توان آثار سوءتدبیر و مدیریت را مشاهده کرد.

    وی ادامه داد: شاید اگر تدبیر بهتری به کار گرفته می‌شد؛ هزینه‌های شهرداری در گذشته کاهش پیدا کرده و چنین بدهی 52 هزار میلیارد تومانی برای کل شهرداری ایجاد نمی‌شد.

    قادری با بیان اینکه برای فاز اول ساخت نمایشگاه شهر آفتاب هزار و 300 میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: این هزار و 300 میلیارد تومان فقط صرف ساخت 25 درصد کل پروژه شهر آفتاب شده است و فاز دوم و سوم که 75 درصد پروژه را شامل می‌شود هنوز وارد فاز اجرایی و ساخت نشده است.

    وی به این سوال که آیا این هزار و 300 میلیارد تومان برای انجام یک چهارم پروژه بیش از حد نیست پاسخ روشنی نداد و افزود: کارشناسان و متخصصان باید به این سوال پاسخ دهند با این حال فاز دوم شهر آفتاب سال آینده آغاز شده و در دستور کار قرار دارد.

    او در رابطه با فروش شهر آفتاب و مصوبه شورای چهارم در این خصوص گفت: براساس تفاهم میان شهرداری و بانک شهر قرار بود شهر آفتاب به بانک شهر واگذار شود، اما به دلایل مختلف از جمله مخالفت بانک مرکزی در نهایت با تصمیم دکتر نجفی واگذاری شهر آفتاب به بانک شهر منتفی شد.

    وی در واکنش به این سوال که با توجه به بحران‌های مالی شهرداری چطور می‌خواهد؛ فازهای دوم و سوم یعنی 75 درصد باقیمانده شهر آفتاب را تکمیل کند، تصریح کرد: تفاهماتی با وزارت صنعت و معدن برای انتقال نمایشگاه‌ها از داخل شهر به نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب فراهم شده است. فروش شهر آفتاب به هیچ وجه در دستور کار نیست و با 12 گروه خارجی و داخلی مذاکراتی صورت گرفته است. برای ما براساس رویکرد شهرداری آنچه اولویت دارد این است که از منابع و سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی برای تکمیل شهر آفتاب استفاده کرده و به بودجه عمرانی شهرداری دست نزنیم.

    مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب در ادامه فاز دوم را شامل ساخت سالن همایش‌های بین‌المللی و فاز سوم را ساخت هتل پنج ستاره، مرکز تجاری و شهربازی اعلام کرد و گفت: سه استراتژی برای آینده شهر آفتاب پیش‌بینی کرده‌ایم که همه با موافقت شهردار و شورای شهر مواجه شده است. استراتژی اول تبدیل شهر آفتاب به شهر نمایشگاهی و مرکز همایش‌های بین‌المللی است. استراتژی دوم نیزتبدیل نمایشگاه شهر کتاب به منطقه آزاد تجاری و یا منطقه ویژه تجاری است.

    قادری ادامه داد: براساس شرایط اقتضا می‌کند که در جنوب شهر تهران یک منطقه ویژه تجاری و یک منطقه آزاد تجاری افتتاح شود و در آینده‌‌ای نزدیک طرح و لایحه آماده و تقدیم شورای عالی استان‌ها خواهد شد تا از این طریق به مجلس برود.

    وی با اشاره به مذاکراتی که با وزارت صنعت و معدن درخصوص آینده شهر آفتاب صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: استراتژی سومی است که سازمان توسعه و تجارت وابسته به وزارت صنعت و شهرداری در توسعه و مدیریت سایت نمایشگاه شهر آفتاب مشارکت کنند تا بتوان به آرامی نمایشگاه‌های بزرگ را به اینجا منتقل کرد. تفاهمنامه‌ای نیز با سازمان توسعه و تجارت و مرکز نمایشگاهی سئول و وزارت صنعت و معدن در این خصوص امضا شده است.

    مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب در انتها با تاکید بر اینکه نمایشگاه در حال درآمدزایی است، تصریح کرد: برای رسیدن به یک درآمدی مطلوب فاصله زیادی داریم، اما در این مدت توانسته‌ایم؛ هزینه‌ها را 40 درصد کاهش داده و درآمدها را دو برابر افزایش دهیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت