نمایشگاه بین المللی صنایع دستی، سهم لالجین از رویداد همدان ۲۰۱۸

عصر نمایشگاه- معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: رویداد ۲۰۱۸ ظرفیت بسیار ارزشمندی برای همدان است و در این راستا نمایشگاه بین المللی صنایع دستی در لالجین برپا می شود.

نمایشگاه بین المللی صنایع دستی، سهم لالجین از رویداد همدان ۲۰۱۸
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا, علیرضا قاسمی افزود: از آنجا که شهر لالجین شهر جهانی سفال است تلاش شد در راستای رویداد همدان 2018 از این ظرفیت استفاده شود و درخواست برپایی یک نمایشگاه بین المللی صنایع دستی در سال 2018 در لالجین به شورای جهانی صنایع دستی ارسال شد.
    وی با بیان اینکه شورای جهانی صنایع دستی با این پیشنهاد موافقت کرده است گفت: برای اولین بار است که چنین نمایشگاهی در این سطح در لالجین برپا می شود.
    وی ادامه داد: در سال 2018 نمایشگاه صنایع دستی با حضور کشورهای دارای شهرهای جهانی صنایع دستی به خصوص کشورهای آسیایی برگزار می شود و امید است این نمایشگاه رهاورد مطلوبی برای همدان داشته باشد.
    وی اظهار کرد: مقدمات کار در حال انجام است تا این نمایشگاه به بهترین شکل ممکن در شهر جهانی سفال برپا شود و نمایشگاهی در خور و شایسته همدان 2018 باشد.
    وی تاکید کرد: یک هزار کارگاه سفال و سرامیک در شهر لالجین فعال است که حدود چهار هزار نفر در این کارگاه ها اشتغال به کار دارند.
    گفتنی است، لالجین با حدود 17 هزار نفر جمعیت یکی از شهرهای شهرستان بهار در استان همدان است که 80 درصد از جمعیت آن به پیشه سفالگری، سرامیک کاری و شغل های وابسته همچون نقاشی سفالینه ها، بسته بندی، خرید و فروش محصولات سفالی اشتغال دارند.
    لالجین از مراکز عمده ساخت سفال و سرامیک ایران و جهان به شمار می رود و محصولات هنرمندان آن علاوه بر شهرهای دور و نزدیک ایران به بسیاری از کشورهای دیگر صادر می شود.
    گروهی از داوران شورای جهانی صنایع دستی اوایل سال 95 با سفر به شهر لالجین برای بررسی شرایط این شهر و ثبت آن به عنوان شهر سفال جهان از کارگاه ها و فروشگاه های آن بازدید کرده و آن را مورد قضاوت قرار دادند که در نهایت لالجین لقب شهر جهانی سفال را از آن خود کرد.
    استان همدان در سال 2018 به عنوان پایتخت گردشگری آسیا انتخاب شده و همچنین در سال 2018 این استان میزبان بیش از 150 کشور و 500 عضو وابسته با سازمان جهانی گردشگری در بیست و دومین نشست مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت