رئیس صنعت، معدن و تجارت استان تهران:

قیمت کالاهای اساسی در نمایشگاه بهاره

عصر نمایشگاه- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: عرضه هر نوع کالای وارداتی در نمایشگاه بهاره به جز برخی کالاهای اساسی وارداتی تخلف است و با آن برخورد قانونی می‌شود.

قیمت کالاهای اساسی در نمایشگاه بهاره
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از فارس، یدالله صادقی امروز در مراسم افتتاحیه دور دوم نمایشگاه بهاره در مصلی امام خمینی (ره) گفت: معاونت بازرسی اتاق اصناف تهران برنامه‌های مختلفی برای رسیدگی و نظارت بر کیفیت و عملکرد غرفه‌داران با هماهنگی اتحادیه‌های مربوطه دارد و در این راستا از  نظر کارشناسان اتحادیه‌های مربوطه در رابطه با  امر قیمت‌گذاری و تخلفات احتمالی  استفاده می‌کند و اگر فردی در نمایشگاه بهاره  مرتکب تخلف شود پرونده آن به تعزیرات ارسال  و رسیدگی‌های لازم انجام می‌شود.

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران افزود: امسال در تهران با هماهنگی‌های انجام شده با فرمانداری و استانداری و ستاد تنظیم بازار، صرفا 5 نمایشگاه بهاره با مدیریت اتاق اصناف تهران برگزار می‌شود در حالی که در سال‌های گذشته بیش از 20 نمایشگاه در تهران برگزار می‌شد.

    صادقی در پاسخ به این سوال که چرا علیرغم اینکه تاکید شده در این نمایشگاه ‌ها هیچ‌گونه کالای خارجی عرضه نشود اما در دوره اول نمایشگاه که از 25 بهمن تا 4 اسفند ماه برگزار شد پوشاک چینی و وارداتی هم عرضه شد، گفت: در این نمایشگاه تاکید بر عرضه کالای ایرانی است و اجازه عرضه هیچ کالای ایرانی را در این نمایشگاه ها نمی‌دهیم اما برنج وارداتی و یا گوشت وارداتی برای تنظیم بازار در این نمایشگاه عرضه شود.

    وی با تاکید بر اینکه عرضه هر نوع کالای وارداتی در نمایشگاه بهاره تخلف است افزود: در صورت مشاهده عرضه کالاهای وارداتی ابتدا از فعالیت آن غرفه دار جلوگیری می‌شود و سپس غرفه‌دار به تعزیرات معرفی می‌شود.

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: در دستورالعمل عرضه کالا در نمایشگاه موکدا بر عدم عرضه کالای وارداتی در نمایشگاه بهاره تاکید شده است، ضمن اینکه صنوفی که در مکان نمایشگاه بهاره به عرضه کالا اقدام می‌کنند معمولا از صنوف تولیدی هستند که خودشان اجازه عرضه کالای وارداتی را نمی‌دهند.

    وی بیان داشت: سیستم بازرسی و نظارت اصناف هم در صورت مشاهده عرضه کالای وارداتی در نمایشگاه بهاره قطعا برخورد لازم را صورت می‌دهد.

    صادقی در مورد قیمت مصوب عرضه کالاهای اساسی در نمایشگاه بهاره بیان داشت: کالاهای اساسی مانند برنج و شکر با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار عرضه می‌شود و شرکت بازرگانی دولتی تامین کننده است و کالاهای پروتئینی نظیر گوشت مرغ، تخم مرغ و مرغ توسط شرکت پشتیبانی امور دام تامین می‌شود.

    وی افزود: بخشی از کالاهای پروتئینی وارداتی است که با قیمت مصوب توزیع می‌شود و بخشی هم خود اصناف مستقیم گوشت را از کشتارگاه با کمترین سود ممکن در این محل عرضه می‌کنند.

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران بیان داشت: گوشت قرمز گوسفندی وارداتی با قیمت مصوب هر کیلو 33 هزار تومان و گوشت گوسفندی شقه با قیمت هر کیلوگرم 30 هزار و 500 تومان، گوشت گوسفندی ران با قیمت هر کیلو 31 هزار و 500 تومان و گوشت گوساله منجمد وارداتی با قیمت هر کیلو گرم 22 هزار و 500 تومان در نمایشگاه بهاره عرضه می‌شود.

    وی بیان داشت: همچنین برنج هندی سهمیه‌ای با قیمت هر کیلوگرم 5600 تومان، مرغ منجمد با قیمت هر کیلو 6200، شکر با قیمت هر کیلو 3100 تومان و  تخم مرغ  وارداتی هر کیلو گرم با قیمت  6000 هزار تومان و در نمایشگاه بهاره عرضه می‌شود.

    صادقی بیان داشت: کالاهایی که صنوف در این نمایشگاه عرضه می‌کنند با قیمت تمام شده با سود حداقلی عرضه می‌شود اما کالاهای دولتی که شرکت‌های دولتی تامین می‌کنند با قیمت تمام شده عرضه می‌شود و هیچ گونه سودی در آن لحاظ نمی‌شود مانند تخم مرغ که هر شانه آن در نمایشگاه بهاره با قیمت 12 هزار و 500 تومان به متقاضیان عرضه می‌شود.

    * وجود 750 هزار بنگاه صنفی بدون پروانه کسب در کشور

    در ادامه این مراسم علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران گفت: در بحث تامین کالا و عرضه هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد.

    وی  به چگونگی نظارت و کنترل اصناف اشاره کرد و گفت: حدود 750 هزار بنگاه بدون پروانه کسب در کشور وجود و علاوه بر این عارضه دست فروشی هم یکی از مشکلات اصناف است که با بضاعت کم اتاق اصناف و حدود 160 بازرس در اتاق اصناف تهران کار نظارت و کنترل بسیار سخت می‌شود.

    رئیس اتاق اصناف ایران بیان داشت: مردم هرگونه گران‌فروشی و تخلف را می‌توانند از طریق سامانه 124 به مسئولان ذیربط ارائه دهند ضمن اینکه مصرف‌کننده حتما باید خرید خود از فروشگاه‌های دارای پروانه کسب خریداری کند و از فروشندگان فاکتور اخذ کند.

    امسال نمایشگاه بهاره در کلان‌شهرها  و مراکز استان‌ها برپا می‌شود و در صورت ضرورت برپایی نمایشگاه بهاره در شهرهای کوچک این امر حتما باید با تایید اتاق‌های اصناف آن شهرها برسد.

    رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه در نمایشگاه‌ها بهاره تاکید بر این است که کالاهای ایرانی عرضه شود، گفت: اما عرضه کالای وارداتی برخی اقلام اجتناب ناپذیر است به عنوان مثال چند قلم از آجیل و خشکبار وارداتی است و نمی‌توان از عرضه آن جلوگیری کرد.

    رئیس اتاق اصناف ایران بیان داشت: بنابراین اگر در عرضه کالایی کمبود وجود داشت و تولید داخلی آن را نداشتیم با تایید اتاق اصناف می‌توان نوع وارداتی آن را در نمایشگاه بهاره عرضه کرد که این مقدار هم حدود 3 تا 4 درصد کالاهای عرضه شده در نمایشگاه است.

    فاضلی  اظهار داشت: امسال از حدود 170  برند ایرانی در تولیدات مختلف  رونمایی شده است و 100 برند ایرانی دیگر  هم در انواع کالا در  دست رونمایی است.

    رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه زیرساخت لازم برای برگزاری نمایشگاه‌ها وجود ندارد، گفت: قطع دست دلال‌ها و واسطه‌ها یکی از اهداف اصلی برگزاری نمایشگاه بوده است و به همین دلیل تصمیم گرفته شد فقط 5 نمایشگاه در تهران برگزار شود.

    به گزارش فارس جشنواره خرید   بهاره تهران در 5 مکان  مصلی تهران (ره)، پارک ارم، فرهنگسرای خاوران، حکیمه و بوستان ولایت از 18 تا 28 اسفند از ساعت 11 تا 21 از روز شنبه تا پنج‌شنبه و در روز‌های جمعه از ساعت 13 تا 21 آماده بازدید مراجعه‌کنندگان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت