نمایشگاه جشنواره ملی هنرهای تجسمی سرچشمه سرخ افتتاح شد

عصر نمایشگاه- نمایشگاه جشنواره ملی هنرهای تجسمی سرچشمه سرخ (یادبود شهدای هفتم تیر) چهارشنبه ۹ اسفند ماه با حضور حجت الاسلام والمسلمین شهیدی نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در موسسه فرهنگی هنری صبا افتتاح شد.

نمایشگاه جشنواره ملی هنرهای تجسمی سرچشمه سرخ افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از«روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران»، حجت الاسلام والمسلمین شهیدی پس از افتتاح این نمایشگاه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ابتکارات جدیدی در این نمایشگاه رونمایی شده است گفت: نسل جوان باید این آثار را مشاهده کنند که انقلاب اسلامی ایران از ابتدا تاکنون چه هزینه‌هایی را برای پایداری داده و چه افراد بزرگی مانند شهید دکتر بهشتی در این مسیر فدا شدند.

    وی با تأکید بر اینکه این نمایشگاه قابل تحسین و نمره آن عالی است تصریح کرد: من در جریان انفجار مقر حزب جمهوری اسلامی بودم و با شهید آیت الله دکتر بهشتی نیز مأنوس بوده‌ام و تمامی آثار این نمایشگاه را یادآور آن دوره و نقش این شهید بزرگوار در پیروزی انقلاب اسلامی یافتم.
    حجت الاسلام کاویانی راد معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد نیز در جمع خبرنگاران افتتاح نمایشگاه جشنواره ملی سرچشمه سرخ را یک مناسبت ارزشمند در آستانه روز بزرگداشت شهدا دانست و گفت: آغاز برنامه‌های فرهنگی بنیاد در آستانه روز بزرگداشت شهدا با افتتاح نمایشگاهی است که موضوع آن نقطه عطفی در تاریخ انقلاب به شمار می‌رود؛ واقعه هفتم تیر در عرصه ایثار و شهادت در کشور ما می‌درخشد و از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است.
    وی با بیان اینکه سه نسل از هنرمندان در تولید آثار این نمایشگاه سهیم بودند خاطرنشان کرد: تولید یک اثر هنری نیازمند عزم و انگیزه متعالی است و ما تصور نمی‌کردیم این نمایشگاه تا این حد با اقبال گروه‌های مختلف هنری مواجه شود و امکان برگزاری این نمایشگاه در سطح استان‌ها نیز در مورد برخی آثار  قابل بررسی است.
    گفتنی است، نمایشگاه جشنواره ملی هنرهای تجسمی سرچشمه سرخ (یادبود شهدای هفتم تیر) از تاریخ 9 الی 27 اسفند ماه در موسسه فرهنگی هنری صبا دایر است و حدود 600 اثر هنری در 4 بخش نقاشی، تصویرسازی، هنر جدید و عکاسی در آن به نمایش در آمده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت