رئیس اتاق اصناف ایران اعلام کرد:

نمایشگاه بهاره به بازار آسیب نمی‌زند

عصر نمایشگاه- رئیس اتاق اصناف ایران درباره چگونگی برگزاری نمایشگاه‌های بهاره، تنظیم بازار شب عید و برخی دیگر از مسائل صنفی مانند مالیات بر ارزش افزوده توضیحاتی ارائه کرد و گفت: حدود پنج درصد مردم خرید شب عیدشان را از طریق نمایشگاه‌های بهاره انجام می‌دهند.

نمایشگاه بهاره به بازار آسیب نمی‌زند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایسنا، علی فاضلی در برنامه زنده تلویزیونی تهران 20 که از شبکه پنج سیما پخش شد، درباره چگونگی برگزاری نمایشگاه‌های بهاره اظهار کرد: نمایشگاه‌های بهاره در مراکز استان‌ها و تهران از دیروز کار خود را آغاز کردند و تا شنبه یا یکشنبه در همه کشور برگزار خواهد شد. البته برگزاری نمایشگاه‌های بهاره در شهرستان‌ها به اتاق‌های اصناف آنها و فرمانداری‌ها واگذار شده است که در صورت لزوم در آنجا نیز نمایشگاه‌های بهاره برگزار می‌شود.

    وی افزود: گر چه از ابتدا مخالف برگزاری نمایشگاه‌های بهاره و عرضه مستقیم کالا به این سبک و سیاق بودیم اما برخی از مسئولین به درستی به این مساله اشاره کردند که مردم به ویژه در سطح شهر تهران به برگزاری این نمایشگاه‌ها عادت کرده‌اند؛ چرا که بر اساس آمارهای موجود روزانه 55 تا 60 هزار نفر از این نمایشگاه‌ها در تهران استقبال می‌کنند. اما دلیل مخالفت من با این نمایشگاه‌ها به دلیل چگونگی برگزاری آنها و نبود زیرساخت‌های مناسب مانند مکان نمایشگاه، پارکینگ و پیامدهایی مانند ترافیک، امنیت و غیره است.

    فاضلی ضمن تشکر از نیروی نظامی و انتظامی برای برقراری امنیت نمایشگاه‌ها گفت: چرا باید نمایشگاه‌های بهاره زیر چادر برگزار شود و صاحبان اصناف مختلف را با چالش‌های گوناگون مواجه کند. به نظر من شبکه توزیع در ایران از مغازه‌ها و واحدهای صنفی تا فروشگاه‌های زنجیره‌ای و غیره آن قدر وسیع و گسترده است که می‌توان به سمت و سویی حرکت کرد تا عرضه کالاها از این طریق و در این شبکه به صورت مستقیم صورت گیرد.

    رئیس اتاق اصناف ایران حمایت از تولیدکنندگان و حذف واسطه‌ها را یکی از اهداف برگزاری نمایشگاه‌های بهاره عنوان کرد و گفت: در نمایشگاه‌های بهاره الزام بر عرضه کالاهای ایرانی و تولید داخل وجود دارد که به غیر از برخی از محصولات مانند بخشی از آجیل و خشکبار که در داخل تولید ندارند، بقیه کالاها باید تولید داخل باشد و با کالاهای خارجی برخورد می‌شود. از سوی دیگر نیز تخفیف 15 تا 20 درصدی در عرضه این محصولات اعمال می‌شود. بر اساس آخرین آمار موجود تنها پنج درصد مردم تامین کالای مورد نیاز شب عیدشان را از طریق نمایشگاه‌های بهاره تامین می‌کنند بنابراین نمی‌توان گفت برگزاری نمایشگاه‌های بهاره به بازار آسیب می‌زند.

    وی اعلام کرد: اکیپ‌های مشترک نظارت و بازرسی اتاق اصناف، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان حمایت و غیره از روز گذشته در نمایشگاه‌های بهاره مستقر شدند و در محل به شکایات رسیدگی کرده و با تخلفات برخورد می‌کنند که در کنار آنها سازمان تعزیرات حکومتی نیز به عنوان بازوی وزارتی برای برخورد با متخلفان حضور دارد.

    فاضلی همچنین در خصوص تنظیم بازار شب عید نیز گفت: بر اساس قانون نظام صنفی نظارت بر بازار بر عهده بازرسان اتاق اصناف بوده و در کنار آنها دیگر دستگاه‌های نظارتی نیز حضور دارند.

    رئیس اتاق اصناف ایران همچنین در خصوص مالیات بر ارزش افزوده نیز این گونه توضیح داد که بعضا صحبت‌های نادرستی مبنی بر مخالفت اصناف با قانون مالیات بر ارزش افزوده مطرح می‌شود که به هیچ‌وجه این اتهامات درست نیست و صحت ندارد بلکه اصناف نسبت به چگونگی اجرای این قانون انتقاد دارد چراکه به اعتقاد ما مالیات بر ارزش افزوده باید در مرحله پایانی بر کالاها اعمال شده و از مردم به عنوان مصرف‌کننده دریافت شود و اگر مالیات بر ارزش افزوده در چندین مرحله گرفته شود به تولید آسیب زده خواهد شد و در واقع اصناف با این شیوه مالیات و رشد تصاعدی آن طی شش سال مخالفت دارد که البته نمایندگان مجلس به ویژه کمیسیون اقتصادی در این زمینه کمک بسیاری کردند اما هنوز به آن نقطه که باید نرسیده‌ایم که می‌توان به اخذ مالیات بر ارزش افزوده از طلا اشاره کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت