دیدنی‌های گالری‌های تهران در آخر هفته

عصر نمایشگاه- گالری‌ها و مرکزهای هنری تهران با برگزاری نمایشگاه‌هایی میزبان هنردوستان هستند.

دیدنی‌های گالری‌های تهران در آخر هفته
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایسنا، این روزها موزه هنرهای معاصر تهران میزبان آثار علی‌اکبر صادقی ـ نقاش، تصویرساز، مجسمه‌ساز و انیماتور ـ است. در این نمایشگاه بیش از 200 اثر هنری از آثار نقاشی، نقاشی دیواری، مجسمه، طراحی، طراحی روی شیشه، تصویرسازی و نیز فیلم‌های نادری از هنر پویانمایی از این هنرمند به نمایش گذاشته شده است.

    این نمایشگاه تا 25 فروردین با برگزاری نشست‌هایی میزبان علاقه‌مندان به هنر است.

    خانه هنرمندان

    پانزدهمین دوره جشن «تصویر سال» با نمایش آثار منتخب بخش‌های مختلف در گالری‌های بهار، تابستان، پاییز، زمستان، میرمیران، نامی و ممیز خانه هنرمندان ایران افتتاح شده است.

    علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه‌های این رویداد می‌توانند تا بیستم اسفند ماه به خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

    گالری هپتا

    جمعه 11 اسفند ماه نمایشگاه گروهی عکس «سیتوپلاسم» در گالری هپتا گشایش می‌یابد. «سیتوپلاسم» مجموعه‌ای از عکس‌های بهار اصلانی، سارا ساسانی و نازلی عباس‌پور است که با سه مجموعه متفاوت اما مشترک از لحاظ مفهوم  در این نمایشگاه شرکت کرده اند.

    نمایشگاه «سیتوپلاسم» جمعه 11 اسفند، ساعت 16 گشایش می‌یابد و تا چهارشنبه 23 اسفند ماه (به استثنای شنبه‌ها) در گالری هپتا برقرار خواهد بود. گالری هپتا در خیابان کریمخان، خیابان ایرانشهر، روبه‌روی پارک هنرمندان، بن‌بست نیکوشهر، شماره‌ سه واقع شده است.

    گالری آریانا

    نمایشگاه نقاشی مارال اصفهانی با نام «مسخ» در گالری آریانا افتتاح می‌شود‎.‎این نمایشگاه نقاشی جمعه 11 اسفندماه در گالری ‏آریانا افتتاح می شود که در آن 10 تابلوی بزرگ نقاشی به ‏نمایش در می‌آید. هر کدام از آثار شامل چند لت است که با احتساب لت‌ها ‏تعداد تابلوها به 17 می رسد.

    ین آثار با تکنیک اکریلیک و ترکیب روی ‏پلکسی گلاس و تلویزیون خلق شده‌اند. این هنرمند همچنین یک اثر چیدمان را در این نمایشگاه ارائه می‌کند.

    افتتاحیه نمایشگاه «مسخ» جمعه 11 اسفند ماه از ساعت 16 تا 20 در گالری ‏آریانا واقع در الهیه، خیابان فرشته، پلاک 9 برگزار می‌شود‎.‎‏ این نمایشگاه ‏تا 23 اسفندماه برپاست. بازدید از ساعت 11 تا 20 در روزهای عادی به ‏جز شنبه‌ها امکان پذیر است.

    موزه فلسطین

    رها رضایی جمعه 11 تیرماه نقاشی های خود را با عنوان سرزمین کهن در موزه فلسطین رونمایی خواهد کرد؛ این نمایشگاه  تا 19 اسفند ماه همه روزه به جز روزهای تعطیل از ساعت 10تا 18میزبان علاقه مندان نقاشی خواهد بود.

    علاقه مندان جهت بازدید از نمایشگاه سرزمین کهن می توانند به نشانی خیابان ولیعصر خیابان بزرگمهر ابتدای خیابان برادران مظفر پلاک 74 موزه هنرهای معاصرفلسطین مراجعه کنند.

    گالری سرفیس ایرانشهر

    دومین بخش از نمایشگاه 1001 بشقاب زیر لعابی به کوشش آزاده شولی - سرامیست- از 11 تا 18 اسفندماه برگزار می‌شود.

    در این نمایشگاه 1001 بشقاب زیر لعابی، بشقاب‌های نقاشی شده توسط هنرمندانی مانند همایون شجریان، لیلا حاتمی، عبدالحمید پازوکی، احمد مرشدلو، اسرافیل شیرچی، سحر دولتشاهی، کریستف رضاعی، لوریس چکناواریان، صفی یزدانیان به نمایش درخواهد آمد.

    زاده شولی، هنرمند سرامیست درباره عواید حاصل از فروش این نمایشگاه بیان کرد: سال گذشته عواید حاصل از فروش صرف مرکز طبی کودکان شد و دور دوم نمایشگاه هزار و یک بشقاب با همکاری و همراهی خیریه کودکان صبح رویش صرف برگزاری کارگاه‌های مهارت آموزی برای کودکان کار، بدسرپرست و بی سرپرست خواهد شد.

    این نمایشگاه ساعت 16 روز جمعه ١١ اسفند ماه در گالری سرفیس ایرانشهر  واقع در میدان هروی به سمت شرق (خیابان موسوی)، مقابل خیابان شمشاد، مجتمع تجاری هَدیش  افتتاح می‌شود.

    گالری قاف

    نمایشگاه گروهی زرد از 11  تا 17 اسفند ماه در گالری قاف برپا می شود.

    هانی نجم ـ یکی از نمایشگاه گردانهای این نمایشگاه ـ درباره انتخاب رنگ به عنوان تم اصلی این نمایشگاه گفت: سر و کار داشتن با رنگ زرد به ما کمک می‌کند تا به مجهولات و اختلافات وجودمان پی ببریم. رنگ زرد احساسات انسان را زیر و رو می‌کند و انسان از اندوه آزاد می‌شود، رنگ زرد افکاری را به انسان القاء می‌کند که بیشترین تاثیر را بر نیروی خود درمانی فرد می‌گذارد. فعال شدن این نیرو مانند آن است که در درون انسان انرژی نهفته عظیمی ‌یک‌باره آزاد شود.

    گالری قاف درپاسداران، خیابان نگارستان هفتم، پلاک ٥٥ واقع شده است و گالری همه روزه جز دوشنبه ها از ساعت 16 تا 21 میزبان علاقه مندان است.

    گالری شمیده

    عکس‌هایی از 21 عکاس برای کمک و توانمندسازی کودکان و نوجوانان زلزله‌زده کرمانشاه در نمایشگاهی با عنوان «کرد پرتره» روی دیوار می‌رود.

    این نمایشگاه از روز جمعه 11 اسفندماه ساعت 16 در گالری شمیده واقع در بلوار میرداماد، خیابان سنجابی(بهروز)، بن‌بست یکم، پلاک 8 افتتاح می‌شود. 

    علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه تا 14 اسفندماه از ساعت 16 تا 20 به این گالری مراجعه کنند.

    گالری ایوان

    گالری ایوان در جدیدترین نمایشگاه خود میزبان عکس‌های یاسمین اشکبوس است. که «چیزی شبیه یک رویا» نام دارد. این نمایشگاه روز جمعه 11 اسفندماه با نمایش 14 عکس سیاه و سفید افتتاح می‌شود. سب‌های در حال حرکت سوژه این عکسها هستند.

    نمایشگاه  «چیزی شبیه یک رویا» 11 تا 25 اسفند ماه در گالری ایوان به آدرس الهیه، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، کوچه لسانی، بن‌بست حمید، شماره 1 برقرار است. علاقه‌مندان می‌توانند هر روز به جز شنبه‌ها از ساعت ١6 تا 20 از این آثار دیدن کنند. طبق اعلام کلیه فروش حاصل از این نمایشگاه به کودکان زلزله زده کرمانشاه اهدا خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت