خط مترو شهر آفتاب ۳۰ فروردین بهره‌برداری می‌شود

عصر نمایشگاه- خط مترو مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب، ۳۰ فروردین با حضور مدیران شهری مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

خط مترو شهر آفتاب ۳۰ فروردین بهره‌برداری می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از تسنیم، مسیر تونلی فاز نخست (از ایستگاه شاهد در منتهی الیه خط یک مترو تا ایستگاه مترو شهر آفتاب) از خط مترو تهران –پرند به طول 6 کیلومتر به دو روش ترانشه باز و ترانشه بسته (روش اتریشی) حفاری و ساخته شده است.

    در این مسیر تونلی 500 هزار مترمکعب خاکبرداری، 137 هزار مترمربع قالب بندی، 9700 تن آرماتوربندی و 108 هزار مترمکعب بتن‌ریزی به کار رفته است.

    بیست و هشتم اسفندماه سال گذشته با حرکت اولین قطار، تست‌های نهایی فنی این مسیر با موفقیت اجرا و مورد تائید قرار گرفت.

    ایستگاه مترو شهرآفتاب به صورت جزیره‌ای و با مساحت 25 هزار متر مربع و سه برابر ایستگاه‌های معمولی هم باهدف تسهیل در تردد به مجموعه نمایشگاه های بین المللی شهرآفتاب و در انتهای مسیر فاز نخست خط مترو تهران- پرند احداث شده است.

    شرکت مترو تهران پیش از این با احداث ایستگاه مترو تجریش به ابعاد 15 هزار مترمربع، رکورددار ساخت بزرگترین ایستگاه مترو در خاورمیانه بود که در ساخت این ابرسازه باشکوه و بزرگترین ایستگاه مترو خاورمیانه، 2800 تن آرماتوربندی، 34 هزار و 500 مترمربع قالب بندی، 23 هزار مترمکعب بتن ریزی و 70 هزار مترمکعب خاکبرداری به کار رفته است.

    معماری ایستگاه مترو شهرآفتاب، ایرانی- اسلامی و ملهم از بنای تاریخی چهلستون و هماهنگ با معماری مجموعه نمایشگاه های بین المللی شهرآفتاب است.

    بر اساس گزارش روابط عمومی مترو، هابیل درویشی مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه گفت: برای رساندن این خط مترو به نمایشگاه بین المللی کتاب که اردیبهشت ماه جاری در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برپا می‌شود، به صورت سه شیفت و ضربتی کار کردیم و بحمدالله به اهداف و برنامه از پیش تعیین شده دست یافتیم.

    وی با بیان اینکه فاز اول مترو تهران- پرند که تا شهر آفتاب است با همت شهرداری به مرحله بهره برداری رسیده است، اظهار کرد: در صورت تامین اعتبار، فاز دوم و سوم پروژه در شش ماه کاری قابل تکمیل و افتتاح است.

    علاقمندان به بازدید ازمجموعه نمایشگاهی بین المللی شهر آفتاب می‌توانند با تغییر خط در ایستگاه‌های تقاطعی ناوگان مترو تهران و حومه و ادامه مسیر به جنوب خط یک و از طریق ایستگاه مترو شهرآفتاب به محیط نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب دسترسی داشته باشند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت