«مسخ» یک زنِ هنرمند روی دیوار

عصر نمایشگاه- نمایشگاه نقاشی مارال اصفهانی با نام «مسخ» در گالری آریانا افتتاح می‌شود‎.‎

«مسخ» یک زنِ هنرمند روی دیوار
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از خبرآنلاین، نمایشگاه «مسخ»، جمعه 11 اسفند در گالری ‏آریانا افتتاح می‌شود که در آن 10 تابلوی بزرگ نقاشی به ‏نمایش درمی‌آید. هر کدام از آثار شامل چند لت است که با احتساب لت‌ها، ‏تعداد تابلوها به 17 می رسد.

    این آثار با تکنیک اکریلیک و ترکیب روی ‏پلکسی گلاس و تلویزیون خلق شده‌اند. این هنرمند همچنین یک اثر چیدمان را در این نمایشگاه ارائه می‌کند.

    مارال اصفهانی در استیتمنت نمایشگاه خود آورده است:

    «زن، موجودی که ‏ناخواسته در طول تاریخ تغییر کرده، تغییرش دادند و موجب تغییرات عظیمی ‏شده است. زن مخلوق زمان و تغییر است. او هم خودش تغییر می‌کند و هم ‏پیرامونش را تغییر می‌دهد، کودکش را، همسرش را ... او حتی گاهی قدرت ‏تغییرات اساسی در طول تاریخ را داشته است. اما خود نیز دستخوش ‏تغییراتی شده که گاهی به تبلیغ می‌ماند... تبلیغ عقیده‌ای که او با ظاهرش آن ‏را در یادها جاودان می‌کند، تبلیغ کالاهایی که زیبایی و فریبندگی او را در ‏خدمت خود می‌گیرند. ظاهر او همواره تبلیغ و ضدتبلیغ بوده، ظاهر و زیبایی ‏او، حق و حقوق او، همواره بازیچه تغییرات ذهن‌های پیرامونی است که ‏شاید خود او آن‌ها را ساخته است... او گاهی چنان شیفته همین تصویرسازی ‌های حضورش در باورها و چارچوب‌های ذهنی دیگران شده است که برای شکل ‏دادن و محکم‌تَر کردن آن باور حتی از زن‌های دیگر نیز پیشی می‌گیرد! ‏

    اینک؛ من، به عنوان یک زن، به عنوان زنی که سال‌های سال تصویر خود را ‏بر چارچوب بوم نقش کرده است، در مجموعه جدیدم با این نگرش قدم ‏برداشتم. در طول سال‌ها همواره تصویر خود را نقش کرده‌ام، نه برای اینکه ‏خودشیفته بوده‌ام، که بالعکس، به دنبال خود حقیقی‌ام بوده‌ام ...خودی که ‏فرسنگ‌ها که نه، دنیایی از من واقعی‌ام فاصله دارد...من در آثارم به دنبال ‏خود می‌گردم. و اینک این جست‌وجو را در دنیای هم‌جنسان خودم دنبال می‌کنم ‏‏...صدای آن‌ها می‌شوم، تصویر آن ها می‌شوم و هم‌راز آن‌ها می‌شوم ‏‏...به عنوان یک زن، تجربه‌های مشابه آنان را لمس، احساس و تجربه کرده‌‏ام. شاید بتوان به کمک تصویر، این تصور، تصویر و ذهنیت زنانه را به چالش ‏کشید.»‏

    افتتاحیه نمایشگاه «مسخ»، جمعه 11 اسفند از ساعت 16 تا 20 در گالری ‏آریانا برگزار می‌شود‎.‎‏ این نمایشگاه ‏تا 23 اسفندماه برپاست. بازدید از ساعت 11 تا 20 در روزهای عادی به ‏جز شنبه‌ها امکان پذیر است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت