تغییر در آئین نامه ثبت‌‌نام ناشران برای نمایشگاه کتاب

عصر نمایشگاه- سخنگوی شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه کتاب از تغییرات در آئین نامه ثبت نام ناشران برای حضور در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتای تهران خبر داد.

تغییر در آئین نامه ثبت‌‌نام ناشران برای نمایشگاه کتاب
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از فارس، همایون امیرزاده سخنگوی شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه کتاب درباره تغییرات در آئین نامه ثبت نام برای نمایشگاه سی و یکم کتاب تهران اظهار داشت: در آخرین جلسه شورای سیاستگذاری نمایشگاه کتاب، آئین نامه ثبت نام در نمایشگاه کتاب به تصویب اعضا رسید.

    وی در ادامه در پاسخ به این سوال که چه تغییراتی در دور جدید صورت گرفته، ابراز داشت: تا سال گذشته تعداد عناوین ناشران بخش کودک برای حضور در نمایشگاه کتاب 40 عنوان بود و بخش بزرگسال 35 عنوان، اما طی تغییرات حاصل شده تعداد عناوین ناشران کودک طی سه سال اخیر( از 93تا 95) برای نمایشگاه سی و یکم باید 45 عنوان و ناشران بزرگسال باید 40 عنوان باشد.

    امیرزاده خاطر نشان کرد: در آئین نامه جدید تعداد عناوین ناشران با افزایش همراه بوده و در هر بخش 5 عنوان افزوده شده است.

    به گفته سخنگوی شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه کتاب، این مسئله باید ابتدا در شورا به تصویب می‌رسید و سپس در اختیار تشکل‌ها قرار می‌گرفت، پس از تصویب در هفته گذشته این آئین نامه لازم الاجراست و با توجه به این موضوع زمان ثبت نام از سوی تشکل‌ها برای دوره سی و یکم نمایشگاه باید اطلاع رسانی شود.

    گفتنی است، در جلسه شورا همچنین با توجه به اهمیت ثبت نام ناشران، تعرفه غرفه‌ها برای حضور ناشران خصوصی و غیر خصوصی به تصویب رسید. بر این اساس بهای متراژ غرفه‌ها برای ناشران خصوصی تا سقف 9 متر به ازای هر متر 400 هزار ریال، 24-9 متر به ازای هر متر 600 هزار ریال، 48-24 متر به ازای هر متر 950 هزار ریال، 200-48 متر به ازای هر متر یک میلیون و 350 هزار ریال و بالاتر از 200 متر به ازای هر متر یک میلیون و 800 هزار ریال به تعیین شد. همچنین تا سقف 9 متر به ازای هر متر 750 هزار ریال، 24-9 متر به ازای هر متر یک میلیون و 50 هزار ریال،  48-24 متر به ازای هر متر یک میلیون و 550 هزار ریال، 200-48 متر به ازای هر متر یک میلیون و 850 هزار ریال و بالاتر از 200 متر به ازای هر متر دو میلیون و 500 هزار ریال برای ناشران غیر خصوصی مقرر شد. همچنین با توجه به محدودیت فضای مسقف نمایشگاه، شورا مصوب کرد که حداکثر متراژ غرفه‌ها در فضای مسقف 250 متر مربع باشد تا ناشران بیشتری بتوانند در فضای مسقف حضور داشته باشند.

    با توجه به مصوبات اخیر احتمالا طی هفته آینده ثبت نام از ناشران برای حضور در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آغاز خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت