برپایی نمایشگاه بشقاب های زیر لعابی در گالری ایرانشهر

عصر نمایشگاه- نمایشگاهی بزرگ از بشقاب های سرامیکی طراحی شده در فضای هنری سرفیس ایرانشهر برگزار می شود.

برپایی نمایشگاه بشقاب های زیر لعابی در گالری ایرانشهر
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ گالری ایرانشهر از فردا میزبان آثاری از بزرگان هنر می شود. آثاری که به شکل تابلو و در قاب های چوبی نیستند. همگی هم اندازه و هم جنس هستند. شکل ظاهری همه آثار دایره بوده و تنها  نقش و خطوط حک شده بر روی آنها بسیار متفاوت و متنوع خواهد بود.

    آزاده شولی، کیوریتور این نمایشگاه در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نمایشگاه بشقاب های زیرلعابی اظهار داشت: همیشه دوست داشتم ببینم که هنرمندان مختلف در زمینه های مختلف، اگر یک بشقاب سرامیکی در دست داشته باشند چه طرحی بر روی آن پیاده خواهند کرد؟ ایده اولیه آن هم از جایی کلید خورد که من تعدادی بشقاب به یکسری از دوستانم در حوزه  نقاشی و مجسمه سازی داده و از آنها خواستم که بشقاب ها را طراحی کنند. اینطور هم شد. دوستان هنرمند و تعدادی از هنرجویان کلاس، بشقاب ها را  نقاشی کردند و ما هم یکی از دیوارهای خالی کلاس را با آن بشقاب ها تزئین کردیم.

    شولی افزود: بعد از آن فکر کردم که چقدر طرح های خوبی می تواند بر روی بشقاب ها اجرا شود. به همین دلیل تصمیم برای عملی کردن این ایده جدی تر شد و بشقاب ها به دست هنرمندان مختلف رسید. بشقاب ها را به آنها می دادیم و پس از تکمیل شدن تحویل می گرفتیم. ماحصل این همکاری 4 نمایشگاه با حضور 250 هنرمند بود که در مجموعه 1001 اثر گردآوری شد.

    وی ادامه داد: بشقاب ها از جنس سرامیک هستند. کل تجهیزاتی که یک هنرمند لازم دارد تا  بر روی سرامیک نقاشی کند را درون یک جعبه برای آنها ارسال می کنیم. این جعبه شامل یک بشقاب به قطر 26 سانتی متر، رنگ هایی از جنس سرامیک و لعاب، گچ هایی از جنس سرامیک، پالت، قلمو به علاوه توضیح مختصری در خصوص طراحی ها است. بعد از آنکه بشقاب ها طراحی شد، در کوره قرار می گیرند و سپس آرشیو می‌شوند.

    کیوریتور نمایشگاه گالری ایرانشهر عنوان کرد: در نمایشگاه قبلی که در گالری شیرین برگزار شد، آثاری از هنرمندان و پیشکسوتان هنر از جمله پرویز تناولی، مرحوم داوود رشیدی و ابراهیم حقیقی به همراه آثاردیگر هنرمندان جوان به نمایش گذاشته بود. در این دوره هم آثار همایون شجریان، لیلا حاتمی، سحر دولتشاهی، لوریس چک ناواریان، اسرافیل شیرچی، احمد مرشدلو، عظیم فلاح و... در نمایشگاه بر روی دیوار می‌روند.

    وی خاطر نشان کرد: قیمت گذاری آثار بر اساس بیوگرافی هنرمند و کیفیت آثار است. قیمت کارها مقطوع است، اما 10 اثر به حراج گذاشته خواهند شد. سود حاصل از فروش این آثار هم بعد از کسر هزینه ها  به کودکان کار مدرسه صبح رویش اختصاص می یابد.

    گفتنی است؛ نمایشگاه 1001 بشقاب زیر لعابی امروز جمعه 11 اسفند ماه افتتاح می شود و 18 اسفند ادامه خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت