مدیر مسئول خانه ملی مد ایران خبر داد:

برگزاری نمایشگاه « هفته مد یزد» در محل عمارت خانه پدری در استان یزد

عصر نمایشگاه- مدیر مسئول خانه ملی مد ایران و دبیر اجرایی جشنواره هفته مد یزد گفت: نمایشگاه « هفته مد یزد» از ۱۴ الی ۲۰ اسفندماه در محل عمارت خانه پدری در استان یزد برگزار می شود.

برگزاری نمایشگاه « هفته مد یزد» در محل عمارت خانه پدری در استان یزد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از شبستان، پوریا درخشانی: مدیر مسئول خانه ملی مد ایران و دبیر اجرایی جشنواره هفته مد یزد امروز (12 اسفند) در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: همزمان با هفته مد در استان یزد نمایشگاه « مد ایرانی و اسلامی» از 14 تا 20 اسفندماه در محل عمارت خانه پدری یزد برگزار می شود.

    وی افزود: ما از اردیبهشت ماه فعالیت خود را شروع کرده ایم و برای ارائه فصل های بهار و تابستان استان یزد آماده می شویم و انتهای شهریور فصل دوم آن را ارائه می کنیم.

    مدیر مسئول خانه ملی مد ایران و دبیر اجرایی جشنواره هفته مد یزد خاطرنشان کرد: انتهای تابستان و انتهای زمستان به عنوان این طرح ها هستند و این رویداد در قالب تورهایی است که مدیریت هوشمند را برای ان ارائه کرده ایم.

    درخشانی تصریح کرد: مد به معنای فرهنگ سازی و اشاعه فرهنگ است و زمانی که به صورت عمومی شد حضور رسانه بدون شک لازم و ضروری است.

    وی ادامه داد: ما اعتقاد داریم امروز بازار خیلی خوراک فرهنگ ما را در زمینه مد و لباس تغذیه نمی کند و خوراک ها همه از خارج به واسطه فضای مجازی است.

    مدیر مسئول خانه ملی مد ایران و دبیر اجرایی جشنواره هفته مد یزد گفت: همت جمعی نیازمند این کار است تا به شاکله هایی در این زمینه برسیم و براساس فرهنگ خود مد را رواج دهیم.

    درخشانی تصریح کرد: ما باید برای اشاعه فرهنگ مد تلاش کنیم .

    وی افزود: گستره مد بازه بزرگی است که مسائل چون مد و جامعه شناسی، تجارت، معماری، نساجی داریم که هدف ما از مد نیز اشاعه فرهنگ برای بازیابی به فرهنگ ایرانی و اسلامی است.

    درخشانی بیان کرد: ما ابتدا باید به شناخت برسیم و پس از آن خروجی بگیریم تا تعاریف جدید داشته باشیم.

    وی افزود: با توجه به ثبت جهانی و بافت تاریخی،  یزد دارای پتانسیل بسیار مناسبی برای هفته مد است که ما نیز به این منظور فعالیت خود را در این استان پیگیری می کنیم.

    مدیر مسئول خانه ملی مد ایران و دبیر اجرایی جشنواره هفته مد یزد بیان کرد: در تمام دنیا هفته ای به نام مد وجود دارد و بسیاری از اتفاقات در زمینه مد نیز در این هفته صورت می گیرد که ما نیز سعی داریم تا این امر را نیز در کشور دنبال کنیم.

    درخشانی ادامه داد: بیشترین مشکل ما در زمینه تولید است که تولید کنندگان ایرانی دست آنها بسته است به نحوی که کار تمام شده آنها در مقابله با  کالای خارجی موفق نیست .

    وی افزود: در زمینه پارچه نیز ما این امر را شاهد هستیم و به خوبی این امر صورت نگرفته است.

    مدیر مسئول خانه ملی مد ایران و دبیر اجرایی جشنواره هفته مد یزد گفت: چالش دیگر ما دانشجویان  ما است که خیلی از آنها خروجی ندارند و طراحی برای بازار را بلد نیستند و محتوایی عمل نمی کنند.

    درخشانی گفت: حلقه مفقوده بازار و طراحان مد به نوعی چالش است که این می تواند به ما کمک کند تا تولید کنندگان بخواهند برای بازار طراحی داشته باشند و طراحان نیز به سمت طراحی برای بازار بروند.

    وی گفت: اگر هدفمند باشیم و برای بازار کار کنیم می توان شاکله ایرانی اسلامی آن را حفظ کنیم.

    مدیر مسئول خانه ملی مد ایران و دبیر اجرایی جشنواره هفته مد یزد ادامه داد: از 14 اسفندماه تا 20 اسفندماه نمایشگاه مد و لباس در محل عمارت خانه پدری یزد برگزار می شود که از استان های تهران، شیراز و اصفهان نیز در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

    درخشانی بیان کرد: سلیقه مردم را باید به سمتی سوق دهیم که بتوان فرهنگ ایرانی و اسلامی خود را بازگردانیم زیرا در این مدت ها به نحوی عمل کرده ایم که بسیاری از مدهای ما از خارج وارد شده است.

    وی افزود: هویت اجتماعی خود را بایستی مورد تاکید قرار دهیم زیرا اگر مد درست صورت بگیرد می تواند مردم را در این صنعت وارد کند.

    مدیر مسئول خانه ملی مد ایران و دبیر اجرایی جشنواره هفته مد یزد گفت: متاسفانه از زمانی که بنیاد به صورت جدی حرکت کرد فشارهای زیادی را دریافت کرد اما ما معتقدیم که اگر تعریف درستی ارائه دهیم بسیاری از مشکلات ما حل می شود.

    وی بیان کرد: مد روند تدریجی برای رسیدن به نشاط اجتماعی است که اگر درست اتفاق نیافتد با مشکل رو برو می شویم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت