باحضور مهمانانی از داخل و خارج کشور؛

هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب در سنندج گشایش یافت

عصر نمایشگاه- هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب در شهرستان سنندج با حضور مهمانانی از داخل و خارج از کشور گشایش یافت.

هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب در سنندج گشایش یافت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از فارس، هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دقایقی پیش در شهرستان سنندج با حضور مهمانانی از داخل و خارج از کشور گشایش یافت.

    این نمایشگاه  از 13 تا 18 اسفندماه جاری و در محل دائمی نمایشگاه‌های استان در سنندج با حضور مهمانان داخل و خارجی برگزار می شود.

    230 غرفه در هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب برپا شده و 61 هزار و 295 عنوان کتاب در معرض دید عموم قرار گرفته است.

    علاوه بر ناشران داخلی، 14 ناشر معروف و نامدار منطقه شمال عراق بیش از 2 هزار و 700 عنوان کتاب شامل 42 هزار نسخه را در این نمایشگاه به معرض دید عموم گذاشته اند.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان صبح امروز در حاشیه آئین افتتاحیه برپایی این نمایشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: برپایی نمایشگاه کتاب هرساله در تهران برپا می‌شد و با تصمیماتی که از سال 71 گرفته شد قرار بر این بود که در استان‌های مختلف کشور این نمایشگاه نیز به منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برپا شود.

    جلال قلعه‌شاخانی با اشاره به اینکه در سال 1379 نخستین نمایشگاه کتاب در کردستان برپا شد، افزود:خرسندیم که امروز شاهد برگزاری هفتمین نمایشگاه کتاب به صورت بین‌المللی در شهرستان سنندج هستیم.

    وی افزود: در این نمایشگاه 230 غرفه با حضور 338 ناشر از کشور و اقلیم عراق برپا شده است که این ناشران 61هزار و 295 عنوان کتاب را در معرض دید علاقمندان قرار داده‌اند.

    وی تعداد ناشران اقلیم عراق که در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند را 14 ناشر برشمرد و گفت: این تعداد ناشر با دو هزار و 718 عنوان کتاب و 41 هزار و 855 جلد در نمایشگاه حضور یافته‌اند.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد: برگزاری نشست‌های تخصصی علمی، برگزاری نشست‌های تخصصی فرهنگی و برپایی ایستگاههای نقاشی در حوزه کودک و نوجوان و همچنین تجلیل از چهره‌های شاخص کشوری از جمله برنامه‌های جنبی این نمایشگاه است که از امروز تا 18 اسفند شاهد برگزاری آنها خواهیم بود.

    قلعه‌شاخانی بیان کرد: جایگاه ادب کردی در ادب فارسی، نشر استانی، چالش‌ها و راهکارها، تاریخ و تاریخ‌نگاری و تصحیح متون در کردستان و همچنین نقش رسانه در ترویج کتاب و کتابخوانی از جمله عناوین نشست‌های علمی این نمایشگاه خواهد بود.

    هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب در محل دائمی نمایشگاه‌های سنندج تا 18 اسفندماه پذیرای بازدید علاقمندان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت