معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد بیان کرد:

تلاش برای برپایی نمایشگاه قرآن در تمامی شهرهای کشور

عصر نمایشگاه- معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد در جلسه مشترک با فراکسیون قرآن و عترت مجلس، گفت: نسبت بالایی از فعالیت‌ها و طرح‌های معاونت قرآن به استان‌ها و شهرهای کشور اختصاص دارد که امید است در سال ٩٧ همه ٤٢٩ شهرستان از فعالیت‌های نمایشگاهی قرآنی میزبانی کنند.

تلاش برای برپایی نمایشگاه قرآن در تمامی شهرهای کشور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایکنا، جلسه مشترک اعضای فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی با عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز یکشنبه ١٣ اسفندماه در سالن جلسات معاونت قرآن و عترت برگزار شد.
    در ابتدای این جلسه عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآنی وزیر ارشاد ضمن خیر مقدم به اعضای فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی بر لزوم تداوم چنین جلساتی تاکید کرد.
    در ادامه جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین نصرالله پژمانفر، رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی گزارش اجمالی از فعالیت‌های این فراکسیون در مجلس شورای اسلامی داد.
    در ادامه نیز معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن برشمردن فعالیت‌های مقطعی و سالانه این معاونت، گفت: حداقل یک سفر کاری در هر ماه به استان‌های کشور داریم و برنامه‌ریزی‌های آغازین در جهت ساماندهی کارگروهی برای توجه به مناطق محروم و مرزی را شروع کرده‌ایم.
    وی تمرکززدایی از فعالیت‌های نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در شهر تهران را از دیگر موضوعات در دست اقدام عنوان کرد که لازمه آن را تحقیقات مقدماتی و کارشناسی در جهت ظرفیت‌شناسی استان‌های کشور بیان کرد و در ادامه بیان کرد: جشن رمضان، جشنواره آیات، هفته‌های قرآن و عترت و ... از سلسله برنامه‌هایی است که در جهت تمرکززدایی از فعالیت‌های نمایشگاهی طراحی و اجرا می‌شوند.
    فقهی‌زاده با بیان این موضوع که معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از معاونت‌های تخصصی پیش‌رو در امر فعالیت‌های استانی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، افزود: نسبت بالایی از فعالیت‌ها و طرح‌های معاونت قرآن و عترت به استان‌ها و شهرهای سراسر کشور اختصاص دارد که امید است در سال ٩٧ همه ٤٢٩ شهرستان رسمی کشور از فعالیت‌های نمایشگاهی قرآنی میزبانی کنند.
    بیمه فعالان قرآنی از دیگر موضوعاتی بود که معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جلسه به بحث در مورد آن پرداخت و بر لزوم گسترش آن در سراسر کشور و تحت پوشش قرار دادن اکثریت فعالین قرآنی کشور تاکید کرد و گفت: ٤۰ تا ٥۰ درصد افزایش در بیمه‌شدگان در دوره جدید معاونت داشته‌ایم.
    وی بازسازماندهی و راه‌اندازی مجله قرآنی کودک و نوجوان بعد از 10 سال بدون فعالیت بودن را از دیگر موضوعات در دست اقدام این معاونت عنوان کرد و افزود: راه‌اندازی مجله «حدیث زندگی» با محوریت عترت و با مشارکت دانشگاه قرآن و حدیث از اولویت‌های علمی محور معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دور جدید است.
    فقهی‌زاده در پایان صحبت‌های خود در این نشست، پایه‌گذاری جشنواره ملی «کتاب سال نهج‌البلاغه» را از فعالیت‌های شاخص معاونت قرآن و عترت در سال ٩٧ دانست که در طول عمر انقلاب اسلامی بی‌مانند و بی‌نظیر است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت