ایام نوروز ۹۷ ؛

۲نمایشگاه صنایع دستی در البرز برگزار می شود

عصر نمایشگاه- معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز از برگزاری دو نمایشگاه صنایع دستی در ایام نوروز به میزبانی شهرهای کرج و نظرآباد خبر داد.

۲نمایشگاه صنایع دستی در البرز برگزار می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عص نمایشگاه» به نقل از قدس آنلاین, سعید امینی اظهارکرد : تعداد مجوز نمایشگاه هایی که اداره کل میراث فرهنگی گردشگری  برای پایان سال جاری و ایام نوروز صادرکرده 2 نمایشگاه است.

    وی افزود: براین اساس یک نمایشگاه از 17 اسفندماه  تا دهم فروردین درکاخ مروارید مهرشهر به عنوان بازارچه نوروزی فعالیت خواهد داشت.

    امینی با اشاره به اینکه یک نمایشگاه دیگر را بخش خصوصی برگزار خواهد کرد، افزود: برگزاری این نمایشگاه در حال پیگیری است وقرار است درمحوطه تپه ازبکی نظرآباد به صورت جشنواره و نمایشگاه صنایع دستی نوروزی برگزار شود.

    وی اضافه کرد: این نمایشگاه پس از اخذ مجوز قبل از سال نو آغاز و تا 10 فروردین 97 ادامه خواهد شد.

    معاون صنایع دستی استان البرزدر پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین مبنی براینکه چرا در استان البرز تعداد نمایشگاه های صنایع دستی در ایام نوروز به نسبت استان های دیگر کمتر است، گفت: استان البرز به نسبت سایراستان های مسافرپذیرکشور از جمله استان های شمالی و جنوبی، شیراز و اصفهان بسیار متفاوت است چراکه معمولا مقصد سفر اکثر مسافرین است لذا بازارچه های صنایع دستی در آنها رونق بیشتری دارد.

    وی با بیان اینکه استان البرز مقصد سفرمسافران نیست، خاطرنشان کرد: حتی هتل های تهران نیز در ایام نوروز تنها 40 درصد  مسافر دارند گفت: استان البرز فقط محل عبورمسافران نوروزی است و این تفاوتی است که استان البرزنسبت به سایر استان ها دارد.

    امینی تصریح کرد: به همین دلیل هنرمندان صنایع دستی رغبت لازم برای حضور در بازارچه های نوروزی استان را ندارند وبا حضور در نمایشگاه های سایر استان ها صنایع دستی البرز را به مسافران عرضه می کنند.

    این مسئول در پایان با اشاره به اینکه جاده چالوس از لحاظ برگزاری بازارچه های نوروزی مزیت های بسیاری خواهد داشت اما دارای معضلاتی هم است گفت: به علت حجم ترافیک و توقف خودروها در حاشیه جاده ها اداره راه و پلیس راهور اجازه برگزاری نمایشگاه نمی دهند در حالی که این جاده مسیر تردد بسیاری از مسافران است اما مشکلاتی هم درجهت ترافیک دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت