حضور سیاه چادرهای سیستان و بلوچستان در تهران

عصر نمایشگاه- ‌سیاه چادرهای سیستان و بلوچستان و گروه سه چاپی شهرستان لادیز در نمایشگاه بین‌المللی تهران از امروز به معرفی فرهنگ و آداب رسوم چندین هزار ساله مردم استان می‌پردازند.

حضور سیاه چادرهای سیستان و بلوچستان در تهران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸:۰۰

    ‌به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایسنا, اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان میرجاوه در نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر در تهران جهت معرفی ظرفیت‌های گردشگری  شهرستان با برنامه های متنوع فرهنگی از جمله برپایی سیاه چادر، نمایشگاه صنایع دستی و غذاهای محلی، موسیقی سنتی، اجرای گروه سه چاپی لادیز، نصب بنر از آثار شاخص تاریخی و طبیعی و همچنین توزیع اقلام فرهنگی از سیمای گردشگری شهرستان فعالیت دارد.

    همچنین میراث فرهنگی ایرانشهر نیز در این دوره با ترکیبی متفاوت در هر دو رویداد ملی (سومین نمایشگاه توانمندی‌های روستائیان و عشایر و نمایشگاه عیدانه ) شرکت کرده است‌. سه صنعتگر سوزن دوز و سکه دوز و حصیرباف و پخت غذاهای محلی و سوغات در نمایشگاه عیدانه با خرید غرفه شرکت کرده‌اند و در نمایشگاه توانمندی روستائیان و عشایر نیز سه صنعتگر سوزن دوز و تکه دوز البسه و سکه دوز جهت نمایش ظرفیت‌ها و محصولات خود شرکت نکرده‌اند‌. طراحی غرفه و المان‌های آن نیز با نگاه به در جریان بودن پرونده ایرانشهر جهت ثبت ملی به عنوان شهر ملی سوزن دوزی انجام شده است‌.

    مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری نیز در این رابطه گفت: امسال این نمایشگاه با شعار «مناطق روستایی و عشایری، کانون تولید و ارزش آفرینی» از امروز  15اسفند ماه به مدت چهار روز در  محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می شود که 350 نفر از هنرمندان روستایی سیستان وبلوچستان نیز مانند سال‌های گذشته در این نمایشگاه حضور می‌یابند.

    آرش جمال زهی اظهار کرد: با توجه به کسب رتبه برتر هنرمندان استان در دومین دوره نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر‌ کشور‌ انتظار می‌رود این توفیق امسال هم تکرار شود.

    وی این نمایشگاه را فرصتی ارزشمند برای معرفی فرهنگ، هنر و آداب و رسوم استان اعلام و بیان کرد: در سال‌های‌ گذشته فعالیت‌هایی چون برگزاری هفته فرهنگی به طور پراکنده انجام می شد، اما برگزاری این نمایشگاه به صورت متمرکز همراه با حضور هنرمندان روستایی استان‌ها شرایط بسیار خوبی برای معرفی توانمندی‌های کشاورزی، صنعتی، معدنی، گردشگری، صنایع دستی و بوم گردی این استان در سطح ملی فراهم کرده است.

    وی با بیان این که هنرمندان سیستان و بلوچستان در این نمایشگاه در سالن شماره هفت با 23 غرفه حضور دارند، ادامه داد: روستاییان 19 شهرستان استان در این نمایشگاه توانمندی‌های خود را به نمایش می گذارند، غرفه معرفی قابلیت‌ها و توانمندی‌های سرمایه گذاری استان و دو خانه نمادین مردم سیستان و بلوچستان در سالن جداگانه بر پا می‌شود.

    وی خاطر نشان کرد: با توجه به استقبال بازدید کنندگان از غرفه‌های استان و اجرای موسیقی زنده از مناطق مختلف این خطه، در این دوره هم بیش از 10 گروه موسیقی محلی از سیستان و بلوچستان برای اجرای موسیقی زنده در این نمایشگاه حضور دارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت