مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان:

هشتمین نمایشگاه استانی کتاب کردستان مهر ۹۷ برپا می شود

عصر نمایشگاه- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از گشایش هشتمین نمایشگاه کتاب استانی تا ۶ ماه دیگر و در مهر ماه سال ۹۷ در رستای برقراری عدالت فرهنگی و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی خبر داد.

هشتمین نمایشگاه استانی کتاب کردستان مهر ۹۷ برپا می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از شبستان, جلال قلعه شاخانی اظهار کرد: با هماهنگی انجام شده با معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، هشتمین دوره نمایشگاه کتاب استانی همزمان با مهر ماه سال 97 برپا می شود.

    وی با تاکید بر استمرار نمایشگاه های کتاب در راستای برقراری عدالت فرهنگی ادامه داد: تلاش می کنیم نمایشگاه استانی کتاب کردستان هر ساله و به صورت مستمر برگزار شود تا ضمن ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، تازه های نشر در اختیار علاقه مندان قرار گیرد.

    مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه این نمایشگاه با حضور 338 ناشر کشور و 14 ناشر برجسته از اقلیم کردستان عراق برپا شده است، افزود: 62 هزار عنوان  کتاب از ناشران کشور و سه هزار عنوان کتاب از ناشران اقلیم کردستان عراق در قالب 230 غرفه در هفتمین نمایشگاه استانی کتاب کردستان عرضه شده است.

    قلعه شاخانی، پیش بینی اولیه بن های عرضه شده در این نمایشگاه را 400 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: برای همه شهروندان حداکثر 100 هزار تومان، برای اعضای هیات علمی، دانشجویان و نویسندگان و پژوهشگران تا 200 هزار تومان و برای موارد خاص مانند مدارس و دانش آموزان و مراکز علمی تا سقف 500 هزار تومان بن پیش‌بینی شده است.

    این مقام مسئول از برگزاری نشست علمی و ادبی تخصصی در حاشیه هفتمین نمایشگاه بزرگ کتاب کردستان خبر داد و اذعان کرد: از پست و بلند ترجمه، جایگاه ادب کوردی در ادب ایرانی، کتاب؛ کودک و نوجوان؛ زبان کوردی،  نشر استانی٬ چالش ها و راهکارها،  تاریخ٬ تاریخ نگاری و تصحیح متون در کردستان و نقش رسانه در ترویج کتاب و کتابخوانی، موضوع نشست های علمی این دوره از نمایشگاه کتاب استان است.

    قلعه شاخانی، نشست های پیرامون وحدت ادیان و تسامح دینی از دیدگاه قرآن، قرآن و مقابله با جریان های تکفیری، زن، فرهنگ کتاب و کتابخوانی، اقتصاد نشر با محور اقتصاد مقاومتی، شعرخوانی، ادبیات پایداری، تجزیه و تحلیل اشعار حافظ و محوی، بررسی داستان نویسی در کردستان، میزگرد بررسی تاثیر کتابخانه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخانی را از دیگر برنامه های جنبی هفتمین نمایشگاه کتاب کردستان اعلام کرد.

    وی رونمایی از تازه های نشر را از دیگر برنامه های جنبی نمایشگاه کتاب استانی ذکر و بیان کرد: کتاب های گذری بر تاریخ اسلام، دیوان سالم، زنان نامدار کرد، دستور تحلیلی زبان فارسی، گه ران به دوای که لینیک، خه می خاک، راسپارده، سی شانوگه ری بو مندالان، وانه کانی دیموکراسی و آنا و مرغ نوک طلا در این دوره از نمایشگاه کتاب رونمایی می شوند.

    وی خاطر نشان کرد: در حاشیه نشست ها و آیین افتتاحیه و اختتامیه این دوره از نمایشگاه از چهره های بین المللی و نویسندگان مطرح کورد زبان تجلیل می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت