رییس نمایشگاه میلان تحت تاثیرهنرمندان نسل جوان ایران

عصر نمایشگاه- رییس نمایشگاه میلان بعد از بازدید از بیست و نهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی(عیدانه)، گفت: آنچه که من را تحت تاثیر قرار داد مشارکت بالای جوانان به ویژه زنان ایرانی در حوزه صنایع دستی است.

رییس نمایشگاه میلان تحت تاثیرهنرمندان نسل جوان ایران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایسنا، آنتونیا اینتیلیتیا ، درباره ارزیابی‌اش از بیست و نهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی ایران با بیان اینکه حضور نسل جوان در این نمایشگاه موضوع مهمی است، توضیح داد:از طریق نسل جوان می‌توان سنت‌ها را به روز کرد و این موضوع موجب تداوم اشاعه فرهنگ یک کشور می‌شود.
    او که برای بررسی حضور ایران در هفته طراحی میلان از بیست و نهمین نمایشگاه صنایع دستی بازدید کرد، درباره ادامه همکاری این دو کشور گفت:  برای حضور دوباره ایران در نمایشگاه ایتالیا در حال برنامه‌ریزی هستیم و صنایع دستی ایران پیشاپیش طرفداران و مشتری‌های خودش را در ایتالیا جذب کرده است.
    رییس نمایشگاه میلان اضافه کرد: با شناختن ایران به عنوان کشور مهمان نمایشگاه میلان به این نتیجه رسیدم که همخوانی بالای فرهنگ ایران و ایتالیا می‌تواند به حضور هنر در مسیر صلح کمک کند و راهگشای این بخش باشد.
    اینتیلیتیا  درپاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا امکان برگزاری کارگاه‌های مشترک برای تعامل هنرمندان ایران و ایتالیا به ویژه شیشه ایتالیا که شهرت جهانی دارد، هست؟ اظهار کرد: اشتراکات زیادی بین هنر ایرانی و ایتالیایی وجود دارد و این موضوع تنها به حوزه شیشه خلاصه نمی‌شود. ما علاقه‌مندیم در این زمینه کار کنیم و مشارکت داشته باشیم.
    او بزرگترین نقطه ضعف صنایع دستی را بروز نشدن آن دانست و گفت: این مسئله همیشه وجود داشته و تنها مختص ایران نبوده است  و باید برای این تغییر به بُعد فرهنگی توجه کرد. به طور کلی باید تلاش شود هنرهای دستی را در سطح جهانی با خواسته های روز دنیا منطبق نگه داشت.
    رییس نمایشگاه صنایع دستی میلان تاکید کرد: باید هنرهای سنتی به روز باشد و حضور نسل جوان با حفظ اصالت در این حوزه تاثیرگذار است زیرا هنرهای سنتی مثل فلسفه زندگی است و اگر به روز نشود، می‌میرد.
    فدریکو رنستو - رئیس بخش بین‌الملل صنایع دستی نمایشگاه میلان- نیز بهمن سال گذشته برای ارزیابی و پررنگ‌تر کردن حضور ایران در نمایشگاه میلان که بیش از سه میلیون بازدیدکننده دارد و 120 تا 140 کشور در آن حضور پیدا می‌کنند، به کشورمان سفر کرده بود.
    ایران به عنوان مهمان ویژه در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی و هدایای میلان – ایتالیا که 11 آذرماه امسال برگزار شد، حضور پیدا کرد.
    بیست و نهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی(عیدانه) تا 18اسفندماه در سالن 5 و 13 محل دائمی نمایشگاه های بین المللی از ساعت 10 تا 18 دایر است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت