هادی تقی‌زاده:

نمایشگاه به‌وجود می‌آید که کتاب فروخته شود

عصر نمایشگاه- هادی تقی‌زاده می‌گوید: نمایشگاه کتاب مهم‌ترین ویترین نشر است و نمایشگاه به وجود می‌آید که ناشران کتاب بفروشند.

نمایشگاه به‌وجود می‌آید که کتاب فروخته شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایسنا، این نویسنده درباره تاثیر نمایشگاه کتاب بر فضای نشر، گفت: هر نمایشگاه کتابی در هر استانی باعث می‌شود مردم جمع شوند و فروش کتاب بالا برود. ناشران صبر می‌کنند تا موعد نمایشگاه برسد و بتوانند چند صد جلدی کتاب بفروشند.

    برخی معتقدند فضای نمایشگاه کتاب باید به سمتی برود که دیگر فروشنده آثار نباشد و تنها اهالی کتاب را به هم متصل کند، اما تقی‌زاده با بیان این‌که نمایشگاه کتاب مهم‌ترین ویترین نشر است، اظهار کرد: ناشر و مولف قبل از نمایشگاه کتاب به هم وصل شده‌اند که منجر به انتشار کتاب و عرضه در نمایشگاه می‌شود. در نمایشگاه ناشر از طریق برپایی جشن رونمایی و جشن امضا تنها از ظرفیت اقتصادی (کاریزمایی) مولف برای فروش بیشتر استفاده می‌کند. به طور معمول این اتفاق رخ می‌دهد، اصلا نمایشگاه به وجود می‌آید که ناشران کتاب بفروشند.

    او درباره محل برپایی نمایشگاه کتاب نیز تصریح کرد: شهر آفتاب جای خوبی نیست و به تهران بسیار دور است. گمان می‌کنم در مصلی افراد بیشتری می‌توانستند حضور پیدا کنند و قطعا این برای اهالی کتاب بهتر بود.

    آخرین کتاب منتشرشده از این نویسنده به نام «باواریا» برای نمایشگاه کتاب تهران تجدید چاپ می‌شود.

    هادی تقی‌زاده متولد یازدهم فروردین‌ماه 1349 در مشهد، از سال 1369 فعالیت ادبی‌اش را با سرودن شعر آغاز کرد و از سال 1372 به نوشتن داستان روی آورد. او فارغ‌التحصیل صنایع دستی و مرمت آثار تاریخی است و در اداره‌ کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی مشغول به کار است.

    پیش‌تر از او رمان «گراف گربه» و مجموعه داستان «فشار آب بر دنیای عجیب دلکو» منتشر شده است.

    بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 15 تا 25 اردیبهشت در شهر آفتاب برگزار می‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت