جاذبه‌های دماوند در نمایشگاه توانمندی های روستائیان وعشایربه نمایش گذاشته شد

عصر نمایشگاه- فرماندار شهرستان دماوند گفت: حضور شهرستان دماوند در سومین نمایشگاه توانمندیهای روستاییان و عشایر کشور فرصت مناسبی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری و تاریخی، فرهنگ و آداب و رسوم و تولیدات و محصولات روستایی شهرستان است.

جاذبه‌های دماوند در نمایشگاه توانمندی های روستائیان وعشایربه نمایش گذاشته شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا ، مجید صفری با اشاره به برگزاری سومین نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر در نمایشگاه بین المللی تهران با حضور 31 استان ،افزود: این نمایشگاه با هدف آشنایی بازدیدکنندگان از استعدادها، قابلیت ها و پتانسیل های موجود در مناطق روستایی و عشایر و همچنین شناخت ظرفیت های مناطق مختلف در تولید محصولات متنوع بویژه در زمینه صنایع کوچک، صنایع روستایی و صنایع دستی برگزار شده است.
    وی با بیان اینکه این نمایشگاه فرصتی مناسب برای آحاد مردم بویژه جامعه شهری،‌ تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، سرمایه گذاران، اصناف و تجار است، گفت: در این نمایشگاه روستاها و مناطق عشایری با معرفی محصولات و تولیدات خود می توانند زمینه اشتغال پایدار و جذب سرمایه گذار در راستای توسعه روستاها را محقق سازند.
    فرماندار دماوند ادامه داد: همچنین حضور روستاهای نمونه و موفق در زمینه توسعه و تقویت زیرساخت های بخش تولید و اقتصاد، موجب شده تا دیگر روستاها از تجربیات آنان استفاده کنند.
    صفری با بیان اینکه روستاهای شهرستان دماوند نیز در بخش آداب و رسوم، پوشش های محلی، غذاها، جاذبه‌های طبیعی و گردشگری و .. از پتانسیل های خوبی برخوردار است، گفت: ایجاد ارتباط دوسویه بین شهرنشینان با روستائیان و عشایر در این نمایشگاه موجب می شود تا گردشگر و توریست بیش از قبل به مناطق روستایی سفر کنند و این خود زمینه اشتغال را برای جوانان روستا فراهم می سازد.
    این مقام مسئول با اشاره به حضور شهرستان دماوند و معرفی جاذبه‌های گردشگری، سوغات و محصولات شهرستان در سومین نمایشگاه ملی توانمندیهای روستائیان و عشایر کشور، گفت: شهرستان دماوند با همکاری دهیاری‌ها به همراه دیگرشهرستان‌های استان تهران با همه‌ ظرفیت‌های خود در این نمایشگاه حضور یافته و اولویت‌های غرفه شهرستان معرفی جاذبه‌های گردشگری شامل مناظر طبیعی، کوهستانی، بقعه‌های مذهبی و اماکن تاریخی و... است.
    صفری ادامه داد: محصولات تولیدی و سوغات شهرستان از جمله سیب، عسل، توتک و حلوا لوز عسلی دماوند در این غرفه به نمایش گذاشته شده است.
    وی با بیان اینکه همچنین در غرفه دماوند دستاوردهای بانوان کارآفرین شهرستان نیز به نمایش درآمده است، بیان کرد: تابلو فرش‌های نمدی و سفال، سوغات محلی و ... از جمله دستاوردهای بانوان کارآفرین بوده که در راستای تقویت روحیه خود باوری و توانمندی در این نمایشگاه در معرض دید گذاشته شده است.
    سومین نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر از 15 الی 18 اسفند ماه از ساعت 10 صبح تا 18 در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود.
    شهرستان دماوند با جمعیتی بالغ بر 100هزار نفر در 45 کیلومتری شهر تهران واقع شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت