با حضور استاندار گلستان؛

نمایشگاه منابع طبیعی در خانه طبیعت گرگان افتتاح شد

عصر نمایشگاه- با حضور استاندار گلستان، نمایشگاه منابع طبیعی در خانه طبیعت گرگان افتتاح شد.

نمایشگاه منابع طبیعی در خانه طبیعت گرگان افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از مهر ، نمایشگاه منابع طبیعی با حضور استاندار گلستان در خانه طبیعت گرگان افتتاح شد.

    در این مراسم، علاوه بر استاندار، فرماندار گرگان و جمع کثیری از مدیران و مسئولان استانی حضور داشتند.

    علاقه مندان می توانند همه روزه از ساعت 9 الی 20 به صورت رایگان از این نمایشگاه بازدید کنند.

    استاندار گلستان در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، اظهار کرد: نباید تنها در شهر، روستا و منطقه خود دنبال حفظ منابع طبیعی و محیط زیست باشیم، حفاظت دریا، جنگل، طبیعت، هوا و خاک به شکل زنجیره ای به سایر کشورها و اقداماتی که در دنیا انجام می شود، ارتباط دارد.

    سید مناف هاشمی افزود: در طول سال های اخیر بهره برداری بی رویه از جنگل ها کاهش پیدا کرده و جنگل کاری های بیشتری هم انجام شده است.

    وی ادامه داد: درختکاری و هفته منابع طبیعی در سال یک روز و یک هفته نیست و باید تلاش کنیم در طول سال این فرهنگ سازی اتفاق بیافتد.

    وی با بیان اینکه جنگل ها ریه انسان ها برای تنفس و حفظ خاک هم هستند، ادامه داد: حفظ جنگل به عنوان یک کار جهادی نمی تواند بدون مشارکت همه مردم و جوانان و بانوان اتفاق بیافتد.

    در ادامه این مراسم، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان، اظهار کرد: نقش منابع طبیعی در توسعه گردشگری دارای اهمیت است و در استان از پارک های جنگلی النگدره گرگان، کبودوال علی آباد، امام رضا کردکوی و ... به عنوان یک ظرفیت مناسب در این زمینه استفاده می شود و در تلاش هستیم پارک های دیگری را برای افزایش این ظرفیت مناسب استفاده کنیم.

    ابوطالب قزل سفلو با اشاره به موضوع منطقه آزاد و بندرخشک گفت: بیشتر عرصه ها در این حوزه ملی است و در بحث آزادسازی و تملک عرصه مشکلی وجود ندارد.

    وی ادامه داد: حفاظت و جلوگیری از ساخت و ساز و تصرفات در سال های اخیر با همکاری دستگاه اجرایی مربوطه به خوبی مدیریت شده است و کاهش چشمگیری داشته است.

    قطع غیر مجاز و قاچاق چوب، پیشگیری و اطفاء حریق، پایش و مبارزه با آفات و بیماری ها، احداث کانال های حفاظتی و بنچ مارک برای تفکیک منابع ملی از مستثنیات از دیگر موضوعات مطرح شده توسط مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان بود.

    وی با اشاره به سیل، خشکسالی، فرسایش و رسوب به عنوان چالش های مطرح شده در استان گلستان گفت: پروژه ترسیب کربن در دو حوزه تیل آبادآزادشهر و اوغان گالیکش گلستان اجرا می شود و اقدامات مشارکتی همراه با تسهیل گری و آموزش مردم برای حفظ منابع طبیعی و توسعه پایدار روستایی انجام می شود.

    سپس رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان طی سخنانی گفت: براساس تحقیقات انجام شده، جامع نگری در حوزه منابع طبیعی، راه حل رفع مشکلات این حوزه است.

    علی نجفی نژاد بیان کرد: در کشور اقدامات زیادی در حوزه منابع طبیعی انجام شده،‌ اما روند خوبی را طی نکرده،‌ زیرا موضوعاتی مانند فرسایش خاک، آلودگی آب و هوا و... نشان می دهد که در این حوزه باید فعالیت های بیشتری را انجام دهیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت