مدیرعامل نمایشگاه شهرآفتاب عنوان کرد:

۲ استراتژی جدید شهرآفتاب

عصر نمایشگاه- مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی «شهر آفتاب» بر لزوم تبدیل این نمایشگاه به منطقه آزاد تجاری تاکید کرد.

۲ استراتژی جدید شهرآفتاب
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه», قادری اظهار کرد: نمایشگاه شهر آفتاب بر اساس یک استراتژی کاملا مشخص به منظور ایجاد یک پایگاه بسیار مهم برای برگزاری نمایشگاه‌های داخلی و خارجی مورد توجه مسئولان قرار گرفت.

    وی با بیان اینکه ابتدا قرار شد دولت متولی ساخت نمایشگاه بزرگتری در کنار تهران و خارج از منطقه ترافیک شهر تهران باشد، افزود: اما شهرداری تهران توانست این مسئولیت را برعهده برگیرد. هرچند فاز یک که هنوز کامل نبود توسط شهردار سابق مورد بهره‌برداری قرار گرفت، اما به زودی قرار است فاز دو و سه آن در صورت تامین سرمایه، تکمیل شود. 
    مدیرعامل نمایشگاه شهرآفتاب با تاکید بر درآمدزا بودن این نمایشگاه توضیح داد: طبعا با وجود برخی موانع قانونی اما مدیریت شهرداری به این نتیجه رسید که شهر آفتاب می‌تواند یکی از منابع دستیابی شهرداری تهران به درآمدهای پایدار باشد.
    قادری بر این باور است که؛ شهر آفتاب به یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های خاورمیانه و آسیا تبدیل خواهد شد.
    وی به نقش نمایشگاه‌های بین‌المللی در توسعه اقتصادی کشورهای پیشرفته اشاره و بیان کرد: نمایشگاه‌های بین‌المللی بین یک تا 15 درصد در اقتصاد کلان کشورها تاثیر گذارند. این در شرایطی است که ایران در این مورد با استانداردهای جهانی خیلی فاصله داریم. شاید این رقم در ایران حدود یک درصد در اقتصاد کلان است و باید این میزان را به 10 درصد برسانیم.

    تبدیل «شهرآفتاب» به منطقه آزاد تجاری
    مدیرعامل نمایشگاه بین المللی «شهر آفتاب» با تاکید براینکه باید استراتژی‌های جدیدی را برای شهر آفتاب تعریف کنیم، گفت: اگر بتوانیم دو استراتژی را در دستور کار قرار دهیم و آن را به نتیجه برسانیم به هدف متعالی نزدیک شده‌ایم. نخست، تبدیل نمایشگاه شهر آفتاب به شهر نمایشگاهی به عنوان مرکز بین‌المللی همایش‌ها و نمایشگاه‌ها است که می‌تواند دستاور بسیار بزرگی باشد.
    قادری ادامه داد: در حقیقت کشورهای پیشرفته دنیا در کنار پایتخت‌ها و شهرهای بزرگشان یک شهر نمایشگاهی دارند که مخاطبان و مراجعان، تولیدکنندگان، سرمایه گذاران و همه عوامل صنعت نمایشگاهی نیازی به بیرون رفتن از نمایشگاه ندارند. درواقع تمام امکانات نمایشگاهی، فروشگاهی، اقامتی، پذیرایی، تفریحی و ورزشی باید در نمایشگاه‌های بین‌المللی تعبیه شود.
    وی به دومین استراتژی نمایشگاه «شهر آفتاب» اشاره کرد و افزود: شهرهای بزرگی مانند تهران در دنیا معمولا یک منطقه ویژه اقتصادی یا منطقه آزاد تجاری دارند. به این منظور که مراجعه کننده خارجی اعم از هر صنفی بتواند بدون طی تشریفات قانونی و بدون ویزا وارد منطقه آزاد تجاری شود.
    این مقام مسئول با بیان اینکه کالاهای وارداتی که برای حضور در نمایشگاه وارد کشور می‌شود هم نباید درگیر تشریفات گمرکی باشد، اظهار کرد: درباره این  دو استراتژی با مسئولان شهرداری و شورای شهر هم صحبت شده و از آن استقبال شده است.
    مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب با اعلام اینکه درباره تبدیل شهرآفتاب به منطقه آزاد تجاری با اعضای شورای شهر نشست‌های داریم و خواهیم داشت، گفت: تبدیل نمایشگاه شهر آفتاب به منطقه آزاد تجاری و یا منطقه ویژه اقتصادی در شرایطی قابل تحقق است که کاربری انحصاری مرکز همایش‌ها و نمایشگاه شهر آفتاب هم حفظ شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت