معاون میراث فرهنگی:

برگزاری نمایشگاه موزه لوور در تهران نشان‌دهنده اعتماد جهانی به ایران و امنیت کشور است

عصر نمایشگاه- معاون میراث فرهنگی گفت: برگزاری «نمایشگاه موزه لوور» حکایت از امنیت پایدار منطقه‌ای ایران دارد و در صورت وجود امنیت ملی است که کیفیت فرهنگی نیز ارتقا پیدا می‌کند.

برگزاری نمایشگاه موزه لوور در تهران نشان‌دهنده اعتماد جهانی به ایران و امنیت کشور است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از فارس, محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه امسال سه نمایشگاه خارجی در کشور برگزار کرده‌ایم اما «نمایشگاه موزه لوور» از اهمیت خاصی برخوردار است، گفت: این نمایشگاه از لحاظ تغییر رویکرد در نحوه تعاملات موزه‌ها با ایران بسیار اهمیت دارد.

    طالبیان ادامه داد: زمانی که موزه لوور با موزه ملی کشور تعامل پیدا کرده و اشیای خود را در اختیار ایران قرار می‌دهد نشان از هم‌ترازی موزه ملی ایران با بزرگترین موزه دنیا است. این نمایشگاه موجب پویایی کشور در عرصه جهانی می‌شود.

    وی این اشیا را نشان‌دهنده گفت‌وگوی کشورها و نماینده آنها برای تعامل با دیگر ملت‌ها خواند و اظهار داشت: اشیای گوناگون از تمدن‌های مختلف همچون مصر، یونان، رم، فرانسه، هلند و ایران در این نمایشگاه به نمایش در آمده‌اند که قطعاً موجب نزدیکی ملت‌ها به یکدیگر خواهند شد.

    معاون میراث فرهنگی برگزاری این نمایشگاه را نشان‌دهنده اعتماد جهانی ملت‌ها به ایران دانست و ادامه داد: برگزاری «نمایشگاه موزه لوور» حکایت از امنیت پایدار منطقه‌ای ایران دارد و در صورت وجود امنیت ملی است که کیفیت فرهنگی نیز ارتقا پیدا می‌کند.

    طالبیان با بیان اینکه قرار است موزه‌ها به کانون فرهنگی برای کودکان و بزرگسالان تبدیل شود، افزود: تا مردم با بازدید از این موزه‌ها با فرهنگ تمدن ایرانی اسلامی، تمدن دیگر ملل و تمدن کشورمان آشنا شوند.

    وی با بیان اینکه چندین موزه اسلامی در موزه ملی کشور وجود دارد که از تمام دوران‌های تاریخی اسلامی کشورمان حکایت دارد،  اظهار داشت: در موزه ایران باستان می‌توان دورانی که ایران نقش بسیار مهمی در دنیای باستان آن هم با سابقه 10 هزار سال زیست داشته است را نظاره کرد.

    معاون میراث فرهنگی کشور افزود: امیدواریم در نوروز نیز با بازدید تعدادی از گردشگران داخلی و خارجی از این نمایشگاه موجب آشنایی بیشتر مردم با تاریخ و فرهنگ شویم.

    طالبیان با بیان اینکه یک تبر از منطقه چغازنبیل و یک درفش مدون از منطقه لرستان از جمله ‌آثار ایرانی حاضر در این نمایشگاه هستند، اظهار داشت: علت کمبود آثار ایرانی در «نمایشگاه موزه لوور» تعدد آثار تمدن‌های مختلف و محدودیت فضایی بوده است.

    وی با بیان اینکه در نتیجه برگزاری این نمایشگاه با کشورهای دیگر نیز در حال مذاکره بین موزه‌ای هستیم، عنوان داشت: پیشتر نیز آمریکای جنوبی تمایل به برگزاری نمایشگاه در کشورمان را داشت اما متأسفانه ما شرایط آن را نداشتیم اما در حال حاضر مجدداً در حال مذاکره با آنان هستیم.

    معاون میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: به علاوه با ایتالیا و تعدادی از کشورهای اروپایی نیز وارد مذاکره برای همکاری‌های بیشتر در عرصه فرهنگی شده‌ایم.

    طالبیان در پایان تصریح کرد: با چندین کشور از جمله روسیه نیز وارد تفاهم‌نامه‌های بین‌موزه‌ای شده‌ایم که امیدواریم به نتایج و همکاری‌های بیشتر ختم شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت