نمایشگاه نوروزگاه در سوادکوه برپا می شود

عصر نمایشگاه- رئیس اداره میراث فرهنگی سوادکوه گفت: نمایشگاه نوروزگاه با ۲۰ غرفه شامل محصولات تولیدی در شهرستان برپا می شود.

نمایشگاه نوروزگاه در سوادکوه برپا می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از مهر, رضا دانش‌زاده از ایجاد نوروزگاه در محل پلیس راه آزادمهر در شهرستان سوادکوه خبر داد و افزود: در حال حاضر، این نوروزگاه با همکاری سایر ارگان‌های مرتبط در حال تدارک بوده و شامل 20 غرفه برای عرضه محصولات تولیدی شهرستان اعم از صنایع‌دستی، گل‌وگیاه و محصولات کشاورزی و دامی است.

    رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان سوادکوه، با اشاره به ظرفیت بوم‌گردی شهرستان و تأکید بر استفاده از امکانات موجود، بر ساخت پکیج بوم‌گردی در این نوروزگاه اشاره کرد و افزود: در این پکیج، یک ساختمان بوم‌گردی همراه با فضای اطراف آن همچون پخت نان و غذای محلی و فرایند تبدیل محصولات دامی ارائه خواهد شد تا مسافران با این نوع گردشگری بیشتر آشنا گردند.

    دانش‌زاده بر تلاش برای برگزاری تورهای رایگان یک روزه نوروزی در شهرستان اشاره و از جمله مسیرهای پیشنهادی به مسیرهای تاریخی مانند آلاشت‌گردی، مسیرهای اکوتوریسمی در مناطق جنگلی و کوهستانی و مسیر راه‌آهن برای عکاسی اشاره کرد و افزود: از نظر وجود راهنما و بلدمحلی مشکلی نداریم اما نیازمند همکاری شهرداری‌ها در انجام این امر هستیم.

    وی با اشاره به افزایش 120درصدی درخواست برای احداث و تبدیل بنا برای بوم‌گردی، آن را کمکی برای اشتغال روستایی و راهکاری برای برون‌رفت از رکود اقتصادی شهرستان دانست و گفت: صددرصد تقاضاها برای خانه‌های بوم‌گردی روستایی است.

    رئیس میراث فرهنگی شهرستان از جابجایی اشیا قدیمی موزه مردم‌شناسی آلاشت با اشیا جدید خبر داد و افزود: حدود 75 قطعه از اشیای میراث فرهنگی استان برای نمایش به موزه آلاشت امانت داده شده است.

    دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان سوادکوه، با اشاره به شروع فعالیت‌های ویژه این ستاد از 26 اسفند، گفت: جلسه اجرایی ستاد در شهرستان تشکیل و فعالیت ده کمیته شهرستانی تا 15 فرودین 97 ادامه خواهد داشت.

    وی از جمله اقدامات انجام شده این ستاد به چاپ کتابچه راهنمای گردشگری شهرستان در هزار نسخه اشاره کرد و افزود: در این کتابچه، فضاهای تاریخی، گردشگری و مناطق بکر طبیعی شهرستان معرفی شده است.

    دانش‌زاده با اشاره به معرفی شهر پل‌سفید به‌عنوان یکی از چهار شهر برتر گردشگری استان در نوروز سال گذشته، آن را بیانگر عملکرد به‌نسبت خوب ستاد سفر شهرستان دانست و بر تلاش بیشتر در سال جاری و پیگیری هدفمند برنامه‌ها تأکید کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت