دعوت از نویسندگان اسلواکی برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران

عصر نمایشگاه- معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با لوبرمیرگلیان؛ سفیر اسلواکی روز دوشنبه(٢١‌اسفندماه) دیدار کرد و درباره گسترش تعاملات فرهنگی میان دو کشور به گفت‌و‌گو پرداخت.

دعوت از نویسندگان اسلواکی برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن جوادی، در این دیدار با استقبال از گسترش روابط و تعاملات میان دو کشور گفت: گسترش تعاملات و ارتباطات فرهنگی میان دو کشور ایران و اسلواکی رویکرد خوبی است که از سوی کشور اسلواکی اتخاذ شده است. این ارتباطات باید گسترش پیدا کند و ما نیز این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

    وی افزود: اسلواکی در اروپا و ایران در خاورمیانه می‌توانند همکاری‌های خود را در زمینه‌های مختلف گسترش دهند؛ حوزه نشر و کتاب، گردشگری، ارتباطات دانشجویی و تبادل دانشجو و استاد می‌تواند از‌جمله زمینه‌های همکاری دو کشور باشد؛ علاوه بر این هنرمندان خوب و جوانی در ایران در حوزه تصویرگری کتاب  فعال هستند که می‌توانند با هنرمدان اسلواکی همکاری و تعامل داشته باشند.

    جوادی با تاکید بر گسترش روابط فرهنگی میان دو کشور عنوان کرد: امیدوارم این روابط منجر به رفت‌و‌آمد و ارتباط میان فرهیختگان و هنرمندان و خلق آثار مشترک شود. مردم نیز از گسترش ارتباطات فرهنگی استقبال می‌کنند.

    معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ارائه توضیحات درباره طرح گرنت و حمایت از ترجمه آثار ایرانی به زبان‌های خارجی گفت: نمایشگاه کتاب تهران فرصتی برای معرفی کشورها به مخاطبان ایرانی است و کشور اسلواکی نیز می‌تواند با حضور در نمایشگاه به معرفی آثار و فرهنگ کشور خود بپردازد.

    ارتباط فرهنگی ایران و اسلواکی 25 ساله شد
    در ادامه این مراسم، لوبرمیرگلیان؛ سفیر اسلواکی به شرح برنامه‌های کشورش برای گسترش تعاملات فرهنگی با ایران پرداخت و گفت: به دلیل بیست و پنجمین سال ارتباطات فرهنگی با ایران قصد داریم برنامه‌هایی در ایران داشته باشیم.

    وی افزود: ایران با توجه به سابقه فرهنگی و تاریخی از جذابیت‌ بالایی برخوردار است و خوشحال خواهیم شد تا این ارتباطات گسترده شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت