نخستین نمایشگاه بوم گردی و صنایع دستی برج میلاد افتتاح شد

عصر نمایشگاه- نخستین نمایشگاه بوم گردی و صنایع دستی برج میلاد با حضور معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مدیرعامل برج میلاد و همچنین جمعی از مدیران گردشگری و شهری در سایت نمایشگاهی برج میلاد افتتاح شد.

نخستین نمایشگاه بوم گردی و صنایع دستی برج میلاد افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از تسنیم، علی درویش پور مدیرعامل برج میلاد تهران در ابتدای این مراسم که صبح امروز (21 اسفند ماه) در سایت نمایشگاهی برج میلاد، برگزار شد، ضمن خوشامدگویی گفت: صنایع‎دستی ایران از زیبایی بالایی برخوردار است که باید به مردمان جهان معرفی شود و خوشحالیم که در این نمایشگاه گوشه‌ای از هنرهای سنتی و صنایع‌دستی کشورمان به نمایش درآمده است.

    وی افزود: این هنر صنعت علاوه بر این که نشان‌دهنده اصالت فرهنگی و سنت‌های زیبای ماست در اشتغال‌زایی کارآفرینی و درآمدزایی نیز تأثیر‌گذار است و می‌تواند نقش مهمی را ایفا کند.

    درویش‌پور به نمایشگاه بوم‌گردی نیز اشاره کرد و گفت: درواقع ایران یک قاره کوچک است و آب‌و‌هوای مطلوب و طبیعت زیبا باعث شده تا طبیعت‌گردی و بوم‌گردی در کشور ما از اهمیت بالایی برخوردار باشد و خوشبختانه در این نمایشگاه این فرصت فراهم شده است تا این ظرفیت‌ها به نمایش گذاشته شود.

    مدیرعامل برج میلاد تهاران خاطرنشان کرد: امیدوارم با برگزاری این نوع نمایشگاه‌ها بتوانیم در جهت اشتغال‌زایی و توسعه کسب و کار و استفاده هرچه بیشتر و بهتر از ظرفیت‌های گردشگری کشورمان گام برداریم.

    در ادامه این مراسم محمد محب‌خدایی معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: معرفی جاذبه‌های گردشگری، داشته‌های فرهنگی‌تاریخی و ظرفیت‌های صنایع‌دستی، دستور کار سازمان میراث‌فرهنگی برای نوروز 97 قرار گرفته است.

    وی افزود: یکی از مهم‌ترین داشته‌هایی که در کشور داریم و باید از این داشته‌ها به‌خوبی استفاده کرد، صنایع‌دستی و نیز بوم‌گردی است که البته یکی از ضعف‌های ما در این حوزه‌ها علی‌رغم برخورداری از داشته‌های مهم و ارزشمند، اطلاع‌رسانی و معرفی این داشته‌ها است.

    معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد:خوشبختانه با همکاری برج میلاد، امسال شاهد برگزاری دو نمایشگاه بوم‌گردی و صنایع‌دستی هستیم که این نمایشگاه‌ها می‌تواند به معرفی داشته‌ها و ظرفیت‌های مهم کشور کمک کند.

    محب خدایی با اشاره به اهمیت بوم‌گردی و نقش آن در توسعه صنعت گردشگری گفت: یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های ما در حوزه گردشگری، بوم‌گردی است که این مهم در نشان دادن فرهنگ مهمان‌نوازی و توسعه صنعت گردشگری تأثیرگذار است و باید با توجه به این ظرفیت بتوانیم کدهای جدید جهانی در حوزه گردشگری و میزبانی و مهمان‌نوازی صادر کنیم.

    وی به صنایع‌دستی نیز اشاره کرد و گفت: ظرفیت‌های صنایع‌دستی ایران بر هیچ کس پوشیده نیست اما شاید یکی از مهم‌ترین ضعف‌های ما در این حوزه بسته‌بندی محصولات باشد، لذا امیدواریم شاهد این باشیم که تولید‌کنندگان داخلی از صنایع‌دستی ما به نحو احسن استفاده کنند تا بتوانیم فضایی را در دنیا برای معرفی این محصولات و صادرات بیشتر ایجاد کنیم.
    پس از پایان مراسم افتتاحیه مدیرعامل برج میلاد به همراه معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نمایشگاه بوم گردی به طور رسمی گشایش یافت و محب‌خدایی به بازدید از غرفه‌های این دو نمایشگاه پرداخت و در گفت‌و‌گو با غرفه‌داران نظرات پیشنهادی آن‌ها را بررسی کرد.

    به گزارش روابط عمومی برج میلاد،در نمایشگاه بوم‌گردی 61 غرفه از 31 استان کشور برپا شده و ظرفیت‌های بوم‌گردی در این نمایشگاه برای علاقه‌مندان و سرمایه‌گذاران تشریح می‌شود،نمایشگاه بوم‌گردی و صنایع‌دستی از 21 تا 25 اسفند و از ساعت 10 تا 21 در محوطه نمایشگاهی برج میلاد میزبان علاقه‌مندان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت