نخستین نمایشگاه هنرهای اسلامی در قم به کار خود پایان داد

عصر نمایشگاه- نخستین نمایشگاه هنرهای اسلامی طی مراسمی با حضور جمعی از مسؤولان در شهر مقدس قم به کار خود پایان داد.

نخستین نمایشگاه هنرهای اسلامی در قم به کار خود پایان داد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از فارس، مراسم اختتامیه نخستین نمایشگاه هنری اسلامی دوشنبه شب با حضور جمعی از مسؤولان استان قم در کتابخانه آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) برگزار و در حاشیه این مراسم از غرفه‌های برتر نمایشگاه و پیشکسوتان عرصه صنایع دستی تجلیل شد.

    در ابتدای این مراسم، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم طی سخنانی مطرح کرد: بیش از 300 رشته شغلی مرتبط با صنایع دستی در ایران وجود دارد که 70 مورد آن‌ها در استان قم فعال است، این هنر با وجود زیبایی‌های مختلفی که دارد اما همچنان مظلوم واقع شده است.

    عیسی رضایی با اشاره به اینکه تلاش‌های بسیاری برای ترویج هنر صنایع دستی در استان قم انجام شده است، گفت: مشکل اصلی هنرمندان این عرصه، ارائه دستاوردهای هنری خود به بازار است.

    همچنین، معاون فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با بیان اینکه هنر در عرصه اشتغال‌زایی کاربردهای بسیاری دارد، مطرح کرد: اشتغال خانگی به صنابع دستی بهترین نوع اشتغال برای بانوان است چراکه شرایط مورد نیاز اشتغال بانوان در این حوزه صنایع دستی مورد توجه قرار می‌گیرد.

    حجت‌الاسلام والمسلمین صفر فلاحی با تاکید بر اینکه مردم دنیا ایرانی‌ها را با هنر می‌شناسند، عنوان کرد: بزرگترین هنر، هنر ساختن انسان‌هاست و تلاش ما در عرصه‌های مختلف باید با هنر ساختن انسان و هدایت او به سمت خداوند متعال دنبال شود.

    معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با اشاره به اینکه برپایی نمایشگاه‌ها می‌تواند در تقویت حرکت هنرمندان تاثیر بسیاری را به دنبال داشته باشد، اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا کالاهای بی‌کیفیت از بازار خارج شود تا بتوانیم کالاهای ایرانی را جایگزین آن‌ها کنیم.

    یونس عالی‌پور با تاکید بر اینکه نمایشگاه‌های مختلف هنری باید در نقاط مختلف استان قم برپا شود، تصریح کرد: نمایشگاه دائمی استان قم نیز می‌تواند در اختیار هنرمندان قرار گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت