نمایشگاه قرآن و پول و دورهمی موزه داران، از فردا در موزه بانک ملی

عصر نمایشگاه- موزه بانک ملی ایران همزمان با میزبانی «دومین دورهمی سالیانه موزه داران»، نمایشگاه اسکناس و نیز نمایشگاه آثار قرآنی را بر پا خواهد کرد.

نمایشگاه قرآن و پول و دورهمی موزه داران، از فردا در موزه بانک ملی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از خبرگزاری آفتاب, دورهمی سالیانه موزه داران، امسال برای دومین بار و با هدف نزدیکی، تبادل تجربیات و مرور سالی که برای موزه ها و موزه داران گذشت، برگزار می شود.

    در این مراسم با توجه به نیازهای موزه های ایران، دو پانل گفت و گو با محور موزه و شبکه های اجتماعی و نیز گرافیک و موزه برپا و دستاوردهای علمی این بخش بررسی خواهد شد.

    این مراسم فردا چهارشنبه 23 اسفندماه 1396 از ساعت 14 تا 17 در محل موزه بانک ملی ایران به نشانی خیابان فردوسی، رو به روی سفارت بلژیک برپاست.

    در ادامه این برنامه همزمان با هفته جهانی پول، نمایشگاهی به منظور نمایش اسکناس های قیمتی برگزار می شود. در این نمایشگاه، اسکناس های جهان در سال 1955 در معرض دید عموم قرار می گیرد و در کنار آن نمایشگاه دایمی اسکناس های چاپ شده در بانک  ملی ایران به نمایش گذاشته خواهد شد.

    یکی از برنامه های هفته جهانی پول در موزه بانک ملی ایران، برگزاری کارگاه هایی مرتبط با این موضوع برای کودکان و نوجوانان است. در این کارگاه های آموزشی که همه روزه از ساعت 7 الی 13 برگزار می شود، روش های ساخت اسکناس، قصه گویی، آشنایی با روش های تهیه کاغذ اسکناس، آشنایی با چاپ اسکناس، تاریخچه ساخت سکه، تاریخچه بانک و بانکداری، آشنایی با پشت صحنه بانک ها ، روش های ساخت سکه و ضرب سکه آموزش داده خواهد شد.

    این برنامه تا 28 اسفند همزمان با برنامه های سراسری و بین المللی در سراسر دنیا در موزه بانک ملی ایران ادامه خواهد داشت.

    در نمایشگاه آثار قرآنی موزه بانک ملی ایران نیز که از فردا افتتاح می شود و تا 29 فروردین سال آینده برپاست، بزرگترین و کوچکترین قرآن کنده کاری شده روی فلز در دنیا و همچنین 50 تصویر از قرآن های لاکی موجود در کتابخانه و موزه ملی ملک به نمایش در می آید.

    دو قرآن فلزی اشاره شده، در اصفهان توسط استاد مهدی عسکری قلم زنی شده و حکاکی آن ها توسط استاد رایین اکبرخان زاده طی 11 ماه با همراهی یک تیم 12 نفره انجام شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت