نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی در چابهار افتتاح شد

عصر نمایشگاه- نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی در منطقه آزاد چابهار امروز/سه شنبه/ با حضور مدیرعامل، شماری از مسولان محلی و قشرهای مختلف مردم افتتاح شد.

نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی در چابهار افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا, مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: این نمایشگاه با هدف ارتقای مشارکت های اجتماعی، ایجاد اشتغال و درآمدزایی، تولید برای جامعه محلی، معرفی هنر زنان و مردان بلوچ و ایجاد فضای مناسب برای بازدید سرمایه گذاران و گردشگران راه اندازی شده است.
    طاهره شهرکی افزود: در این مکان دوره های تخصصی، تجاری سازی و آموزش ساخت صنایع دستی و دوره های آموزشی مهارت و کسب و کار برگزار و برای شرکت کنندگان گواهینامه صادر می شود.
    وی بیان کرد: ساخت و تجهیز کارگاه های تولیدی صنایع دستی و تامین مواد اولیه آن بر عهده سازمان منطقه آزاد چابهار است تا از این طریق بتوان فضای مناسب برای فروش محصولات ایجاد و به رونق کسب و کار کمک کرد.
    وی ادامه داد: با راه اندازی این نمایشگاه بستری مناسب برای عرضه محصولات تولیدی صنایع دستی فراهم شده است و برای عده ای از زنان و مردان هنرمند که توان اجاره و هزینه کلان برای مکان عرضه و فروش صنایع غذایی را ندارند می تواند قوت قلبی برای رونق کسب و کار و اشتغال آنان باشد.
    مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: در این نمایشگاه آثار 122 نفر از صنعتگران سیستان و بلوچستان در معرض نمایش و فروش گذاشته شده است.
    وی ادامه داد: همچنین حدود 900 اثر از رشته های مختلف نظیر صنایع دستی ساخته شده از صدف، سوزن دوزی بلوچی، البسه زنان بلوچ، حصیربافی، سفال کلپورگان، سفال هلنچکان قصرقند و زیور آلات محلی و انواع دکوری خانه برای فروش عرضه شده است.
    شهرکی اظهار داشت: مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی سیستان و بلوچستان برای اعطای هدایا و تهیه جوایز می توانند از محصولات تولیدی انواع صنایع دستی منطقه آزاد چابهار استفاده کنند تا بتوان صنعتگران را به ادامه فعالیت و تولید بیشتر دلگرم کرد.
    نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی در ساختمان اداری شماره سه منطقه آزاد چابهار دایر شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت